Předmět: Manžerská komunikace a obch.vyjed.

» Seznam fakult » FZS » KSZD
Název předmětu Manžerská komunikace a obch.vyjed.
Kód předmětu KSZD/MKOK9
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Lamková Ivana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata seminářů: 1.Komunikační proces, osobnostní předpoklady k úspěšné komunikaci 2.Techniky manažerské komunikace, komunikace v rámci firmy, komunikace s vnějšími subjekty 3.Druhy vztahů, vytváření a udržování dobrých vztahů 4.Použití asertivních technik v komunikaci, principy argumentace, vliv empatie 5.Elektronická komunikace, výhody a nevýhody, pravidla používání emailu 6.Efektivní komunikace na poradách, jednáních a při prezentacích 7.Vedení porad a řízení diskuze - moderační techniky, koučovací model GROW 8.Proces vyjednávání, manipulace, vyjednávání - strategie tlaku a tahu

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Předmět manažerská komunikace a rétorika navazuje na poznatky z psychologie. Cílem předmětu je příprava studentů na pozici manažera v oblasti manažerské rétoriky, komunikační strategie. Důraz je kladen na verbální i na neverbální komunikaci při efektivním vedení porad a firemních akcí, včetně prezentací výsledků. Studenti se seznámí s problematikou argumentace, procesem vyjednávání a obranou proti manipulaci.
Odborné znalosti: Student umí popsat a vysvětlit podstatu komunikačního procesu, umí popsat techniky manažerské komunikace. Umí správně používat elektronickou komunikaci a zná výhody a nevýhody této techniky. Student je seznámen se zásadami vedení porad a obchodního vyjednávání. Odborné dovednosti: Studenti umí vést porady, umí v praxi použít techniky manažerské komunikace s přihlédnutím k osobnostním odlišnostem. Umí se bránit vůči manipulativním technikám.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

80 % docházky na semináře, aktivita na seminářích, příprava a vedení porady, interpretace výsledků firmy
Doporučená literatura
  • GUFFEY M., M., LOEWY, D.:. Essentials of Business Communication, 10th Edition, UK: EBOOKS LIBRARY, 2015, ISBN-13: 978-1305608825. ISBN 978-1305608825.
  • JAROŠOVÁ, E.; KOMÁRKOVÁ, R.; PAUKNEROVÁ, D.; PAVLICA, K.:. Trénink sociálních a manažerských dovedností metodický průvodce, 2.vyd. Praha Management Press, 2005, ISBN 80-7261-135-6.. ISBN 80-7261-135-6.
  • JIŘINCOVÁ, B.:. Efektivní komunikace pro manažery. 1. vyd., 2010, Praha: GRADA, ISBN: 978-80-247-1708-1. ISBN 978-80-247-1708-1.
  • KHELLEROVÁ, V.:. Komunikační a obchodní dovednosti manažera, 2. roz. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006, ISBN 80-247-1677-1.. ISBN 80-247-1677-1.
  • PRINC, M.:. Jak uspět při obchodním telefonování - Získejte jistotu, domluvte si více schůzek a uzavřete více obchodů. Grada, Praha 2013, ISBN: 978-80-247-5043-9.. ISBN 978-80-247-5043-9.
  • ŠPAČEK, L.:. Business etiketa a komunikace - Jak být úspěšným manažerem. Praha: vyd. Ladislav Špaček, 2013, ISBN: 978-80-260-4347-8. ISBN 978-80-260-4347-8.
  • Thill, J. V., C. Allen C., P.:. Excellence in Business Communication, 12th Edition, 672 pp, UK: Pearson, 2017, ISBN-13:9780134319056. ISBN 13:9780134319056.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr