Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Témata přednášek: 1.Lázeňství jako forma cestovního ruchu (vymezení oboru lázeňství, historický vývoj, postavení lázeňství jako oboru), principy lázeňství, funkce a význam lázeňství 2.Přínosy lázeňství, dopady CR na destinaci, lázeňská péče a služby (služby lázeňského CR - produkty) 3.Druhy poskytované péče, klasifikace přírodních zdrojů, využití přírodních zdrojů 4.Řízení lázeňského provozu (správa lázní, organizace provozů), marketingová specifika sektoru služeb CR Témata seminářů: 1.Lázeňský místopis (české lázeňství, lázeňství v zahraničí) 2.Druhy poskytované péče (léčebné programy financované/spolufinancované z veřejných prostředků, léčebné programy, wellness programy 3.Charakteristika lázeňského provozu (externí prostředí lázní, specifikace provozoven, specifikace odborných útvarů) 4.Lázeňský pobyt (proces lázeňského pobytu, specifika služeb ubytování a stravování)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Cílem studijního předmětu je předat studentům teoretický základ pro pochopení jak lázeňského odvětví a jeho pozice v hospodářství a legislativě, tak lázní jako organizace. Pro naplnění tohoto cíle je potřeba studenty seznámit s historickým vývojem a současným stavem lázeňského segmentu. Nezbytné je předat základní informace o podstatě, principech a přínosech lázeňství. Nedílnou součástí je pak pohled na lázeňství z titulu nabídky služeb, klasifikace a využití přírodních léčivých zdrojů a také se základním lázeňským místopisem. Studenti budou také rámcově seznámení s fungováním lázní jako organizace. Lázně budou prezentovány nejen z pohledu jednotlivých organizačních složek, ale také jako síť vztahu specializovaných pracovišť propojených odběratelsko - dodavatelskými řetězci s vnějším prostředím. V neposlední řadě, pak budou studenti obeznámeni se správou a marketingem takovéto sítě vztahů s ohledem na specifikace oboru služeb a cestovního ruchu.
Odborné znalosti: Student umí charakterizovat obor lázeňství a vymezit jeho pozici. Dokáže pojmenovat služby lázeňského cestovního ruchu a jeho dopady. Dále popsat léčivé přírodní zdroje a vysvětlit jejich využití v návaznosti na léčebné zaměření lázní. Student dokáže identifikovat lázně jako organizaci, je schopen popsat její základní strukturu a rozpoznává základní služby. Odborné dovednosti: Student zná pracovní prostředí lázeňského organizace a její specifika. Dokáže rozpoznávat lázeňský místopis a umí klasifikovat přírodně léčebné zdroje. Student je seznámen se službami v lázeňství a respektuje základní principy při tvorbě programů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na seminářích, písemná práce, 80 % docházky
|
Doporučená literatura
|
-
BARTÁK, Miroslav. Ekonomika zdraví: sociální, ekonomické a právní aspekty péče o zdraví. Praha: WoltersKluwer Česká republika, 2010. ISBN 978-807-3575-038..
-
KNOP, Karel. Lázeňství: ekonomika a management. Vyd. 1. Praha: Grada, 1999. 231 s. ISBN 80-7169-717-6..
|