Témata přednášek: (2 hod./týden) 1. Definice kvality, základní principy a význam řízení kvality pro organizaci 2. Základní východiska řízení kvality v národním a mezinárodním kontextu (MZ ČR, WHO) 3. Resortní bezpečnostní cíle ? opatření k zajištění vyšší bezpečnosti pacientů a kvality poskytované zdravotní péče 4. Úloha vrcholového managementu v řízení kvality, interní hodnocení kvality péče 5. Systémy managementu kvality dle akreditačních standardů SAK 6. Procesní přístup při řízení kvality 7. Tvorba řízené dokumentace 8. Indikátory kvality 9. Audity systému řízení kvality, standardizace, interní audit, externí audit. Akreditace SAK ČR 10. Kvalita a způsobilost podle ISO 15189 11. Řízení bezpečnosti a ochrany zdraví při práci ve zdravotnictví Témata seminářů: (2 hod./týden) 1. Nástroje a techniky zvyšování kvality 2. Modely řízení kvality ve zdravotnictví, ISO, SAK, EFQM, JCIA, 3. Vyhodnocování nákladů na kvalitu, hodnocení spokojenosti zákazníka, 4. Identifikace, analýza, stabilita a trvalé zlepšování procesů, 5. Proces řízené dokumentace dle SAK ČR a JCI, 6. Průběh procesů v organizací (směrnice, pracovní postupy), 7. Sběr dat, techniky vyhodnocování výsledků k trvalému zvyšování kvality, 8. Standardizace procesů a postupů, 9. Plánování a realizace interního auditu, 10. Analýza a řízení rizik ve zdravotnictví, 11. Projekt řízení kvality ve zdravotnickém zařízení.
|
-
Česká společnost pro akreditaci ve zdravotnictví s.r.o., Nábř. Přemyslovců 876/8, 779 00 Olomouc, www.csaz.cz.
-
ISO Normy.
-
Věstníky MZČR: 13/2021 Minimální požadavky pro zavedení interního systému hodnocení kvality a bezpečí poskytovaných zdravotních služeb (resortní bezpečnostní cíle ? RBC).
-
Věstníky MZČR: 16/2015 Interní systém hodnocení kvality a bezpečí poskytovaných zdravotních služeb ? metodický návod pro sebehodnocení.
-
Vyhláška č. 102/2012 o hodnocení kvality a bezpečí lůžkové zdravotní péče.
-
Zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování.
-
BLAŽEK, L., 2014. Management. Organizování, rozhodování, ovlivňování - 2., rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, ISBN: 978-80-247-4429-2..
-
BLECHARZ, P., 2023. Řízení a zlepšování kvality. Jesenice: Ekopress, ISBN 978-80-87865-83-5..
-
CETLOVÁ, L., 2012. Hodnotící a měřící škály pro nelékařské profese. VŠ Polytechnická Jihlava, ISBN 978-80-87035-45-0..
-
DI KAMP, J., 2000. Manažer 21. století. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, ISBN 80-247-0005-0..
-
FILIP, L., 2019. Efektivní řízení kvality. Praha: Pointa, ISBN 978-80-907-5305-1..
-
GLADKIJ, I. et al., 2003. Management ve zdravotnictví. Brno. Computer Press. ISBN 80-7226-996-8. ISBN 80-7226-996-8.
-
MADAR, J. et al., 2004. Řízení kvality ve zdravotnickém zařízení. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0585-0. ISBN 80-247-0585-0.
-
MACHOVÁ, J., KUBÁTOVÁ, D., 2015. Výchova ke zdraví. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5351-5..
-
MARX, D., FRANKOVÁ, G., 2024. Národní akreditační standardy pro nemocnice. Praha..
-
NENADÁL, J., 2001. Měření v systémech managementu jakosti. Praha: Management Press, ISBN 80-7261-054-6..
-
SAMEŠ, M., KAŠPAROVÁ, V., 2023. Standardy zdravotní péče. UJEP FZS, ISBN 978-80-7561-466-7..
-
ŠAFRÁNEK, M., 2016. WHO: Světová zdravotnická organizace | NEXTCLINICS. O nás Copyright..
-
VALA, J., 2016. Systémové řízení bezpečnosti a ochrany zdraví v organizacích. Praha: Wolters Kluwer, ISBN 978-80-7552-109-5..
-
VÁLKOVÁ, M., 2015. Hodnocení kvality poskytovaných zdravotních služeb. Praha: Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví Praha..
-
VEBER, J. a kol., 2021. Management: základy, moderní manažerské přístupy soudobé trendy. 2. vydání, Praha: Ekopress, ISBN 9788087865699..
|