| Název předmětu | Etika ve zdravotnictví |
|---|---|
| Kód předmětu | KSZD/EZKO3 |
| Organizační forma výuky | Přednáška |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata přednášek: 1. konzultace: Etika a její místo v humanitních vědách, základy zdravotnické etiky. Etika výzkumu. Etické otázky související se zdravím a nemocí. Samostudium: Etika reklamy. Etické kodexy, zdroje zdravotnické etiky. Kontakt s vyučujícím probíhá prostřednictvím konzultačních hodin a emailové korespondence.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení |
| Výstupy z učení |
|
Studenti se seznámí s etickými teoriemi a principy a získá přehled v etických tématech ve zdravotnictví. Snahou předmětu je rozvíjet etickou citlivost studentek a studentů a zprostředkovávat nové pohledy a otázky týkající se zdravotnické profese. Cílem je schopnost najít problémy v profesním i osobním životě, a umět je řešit z pohledu etiky.
Odborné znalosti: Studenti znají podstatu etiky a etického chování, podílejí se na utváření profesní etiky pracovníka v ochraně a podpoře zdraví. Odborné dovednosti: Studenti jsou schopni rozpoznat etické problémy, nahlížet na ně z etického pohledu a objasnit jejich podstatu. Obecné způsobilosti: Studenti jednají v souladu s etickými postupy, jsou schopni své znalosti použít a předat ostatním. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Písemná zkouška
Zápočtový test, aktivní přístup během přednášek |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|