Předmět je zaměřen na problematiku emocí, emoční inteligence, mezilidské interakce a sebepojetí. Poskytuje základní přehled o teoretických a kognitivních přístupech v oblasti práce s emocemi. Seznámení se se základními technikami práce s emocemi. Těžištěm teoretické i praktické části kurzu je emoční inteligence, její rozvoj a možnosti využití v sociální interakci.
Odborné znalosti: Student se dokáže orientovat v současných teoriích emocí, umí objasnit, jak emoce ovlivňují lidské chování, kognitivní funkce a zdraví. Odborné dovednosti: Student je schopen rozpoznat své emoční prožívání, dokáže charakterizovat motivační principy a prvky. Obecné způsobilosti: Student je způsobilý k empatické komunikaci a naslouchání.
|
-
ATKINSON, R. L., ed. Psychologie. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-640-3..
-
BROCKERT S., BRAUNOVÁ G. Testy emocionální inteligence. Praha, Ikar, 1997. ISBN 80-7202-149-4..
-
Goleman, D. Emoční inteligence. Praha, Columbus., 1997. ISBN 80-85928-48-5.
-
HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-303-X.
-
HUBER, A. Emocionální inteligence. Praha, 2005. ISBN 80-903305-6-8..
-
NAKONEČNÝ, M. Lidské emoce. Praha: Avicenum, 2000. ISBN 80-200-0763-6..
-
NAKONEČNÝ, M. Základy psychologie. 1. vyd. Praha: Academia, 2002. Praha, Akademia, 2002. ISBN 80-200-0689-3.
-
STUCHLÍKOVÁ, I. a kol. Zvládání emočních problémů školáků. Portál, 2005. ISBN 80-7178-534-2..
-
STUCHLÍKOVÁ, I. Základy psychologie emocí, Portál, Praha, 2002. ISBN 80-717-8553-9..
-
Wedlichová, I. Emoční inteligence a její využití v pedagogické praxi, UJEP, UL 2003.
-
WEDLICHOVÁ, I. Emoční inteligence. PF UJEP Ústí nad Labem, 2011. ISBN 978-80-7414-347-2..
|