Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Témata přednášek: 1.Pedagogika jako věda. Historický vývoj pedagogiky. 2.Edukační teorie a modely. Sociokulturní aspekty edukace. 3.Posuzování v edukačním procesu. 4.Plánování edukačního procesu. Cíle edukačního procesu. 5.Didaktické metody. Didaktické pomůcky. 6.Organizační formy edukace. Témata seminářů: 1.Pedagogika v ošetřovatelství a PA 2.Edukační teorie a modely v ošetřovatelství a v PA - příklad. 3.Sociokulturní aspekty edukace, její využití. Posuzování v edukačním procesu. 4.Plánování edukačního procesu. 5.Cíle edukačního procesu. Didaktické metody. Didaktické pomůcky. 6.Organizační formy edukace - tvorba edukačního plánu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován jako teoreticko - praktický a je zaměřen na získání základních vědomostí z pedagogiky a didaktiky a jejich využití při výchovném působení porodní asistentky na jedince, rodinu a komunitu.
Odborné znalosti: Student umí vysvětlit vztahy mezi edukačním procesem a ošetřovatelským procesem. Je schopen definovat edukaci primární, sekundární, terciární a vyjmenovat kompetence porodní asistentky v roli edukátorky. Odborné dovednosti: Student je schopen realizovat t edukační proces u konkrétní pacientky reálném prostředí a umí vést dokumentaci o zrealizované edukaci. Obecné způsobilosti: Student je schopen srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
"Účast na seminářích, tolerována max. jedna řádně omluvená absence "Zápočet: Zpracování edukačního materiálu - Edukačního proces "Předpoklad studijních znalostí z Porodnictví I. + znalost gyn-por. terminologie
|
Doporučená literatura
|
-
BAŠKOVÁ, M., 2015. Metodika psychofyzické přípravy na porod. 1. vyd. Praha: Grada. 112 s. ISBN 978-80-247-5361-4.. ISBN 978-80-247-5361-4.
-
JUŘENÍKOVÁ, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada publishing.2010. ISBN 978-80-247-2171-2.. ISBN 978-80-247-2171-2.
-
KOUDELKOVÁ, V., 2013. Ošetřovatelská péče o ženy v šestinedělí. 1. vyd. Praha: TRITON. 134 s. ISBN 978-80-7387-624-1.. ISBN 978-80-7387-624-1.
-
KUBEROVÁ, H. Didaktika ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Portál. 2010. ISBN 978-80-7367-684-1. ISBN 978-80-7367-684-1.
-
NEMCOVÁ, J., HLINKOVÁ, E. Moderná edukácia v ošstrovateľstve. Martin: Osveta: 2012. ISBN 978-80-8063-321-9. ISBN 978-80-8063-321-.
-
SKALKOVÁ, J. . Obecná didaktika. Praha: Grada publishing.2011.SBN 978-80-247-1821-7. ISBN 978-80-247-1821-7.
-
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada publishing.2012. ISBN 978-80-247-3357-9.. ISBN 978-80-247-3357-9.
|