Předmět: Edukační činnost porodní asistentky

» Seznam fakult » FZS » KSZD
Název předmětu Edukační činnost porodní asistentky
Kód předmětu KSZD/EDUP5
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Puhlová Eva, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata seminářů: 1. týden: Pedagogikajako věda. Historický vývoj pedagogiky. 2. týden: Edukační teorie a modely. 3. týden: Sociokulturní aspekty edukace. 4. týden: Posuzování v edukačním procesu. 5. týden: Plánování edukačního procesu. 6. týden: Cíle edukačního procesu. 7. týden: Didaktické metody. Didaktické pomůcky. 8. týden: Organizační formy edukace.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Výstupy z učení
Předmět je koncipován jako teoreticko - praktický a je zaměřen na získání základních vědomostí z pedagogiky a didaktiky a jejich využití při výchovném působení porodní asistentky na jedince, rodinu, komunitu a účastníky kvalifikačního a postkvalifikačního vzdělávání.
Oborové znalosti: Student umí vysvětlit pojmy a vztahy mezi edukačním procesem a ošetřovatelským procesem, vysvětlit a definovat edukaci primární, sekundární a terciární, vyjmenovat kompetence sestry v oblasti edukace a vysvětlí roli PA- edukátorky, definovat pedagogické principy a zásady vzdělávání / edukace, definovat pojmy, cíle a funkci výchovy a vzdělávání, vysvětlit pojmy evaluace vzdělávacího procesu, alternativní vzdělávací metody, Oborové dovednosti: Student umí naplánovat edukační proces pro konkrétního pacientky vypracovat edukační anamnézu, vyhledat a stanovit edukační potřeby pacientky umí připravit a realizovat edukační lekci s použitím vhodných edukačních metod s ohledem na stav pacientky vyhodnotit účinnost a výsledky edukačního procesu / provést evaluaci v rámci primární, sekundární a terciární edukace připravit edukační materiály a metody edukace umí vést dokumentaci o edukačním procesu.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Doporučená literatura
  • JUŘENÍKOVÁ P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: GRADA, 2010. 80 s. ISBN 978-80-247-2171-2..
  • KUBEROVÁ, H. Didaktika ošetřovatelství. Portál: Praha, 2010. ISBN 978-80-7367-684-1.
  • MAGUROVÁ D., MAJERNÍKOVÁ L. Edukácia a edukační proces v ošetřovateľstve. Martin: Osveta, 2009, 155 s. ISBN 978-80-8063-326-4.
  • SVĚRÁKOVÁ, M. Edukační činnost sestry. Úvod do problematiky.. Praha: Galén. ISBN 978-80-7262-845-2.
  • ZÁVODNÁ, V. Pedagogika v ošetrovatelstve. 2. vyd. Martin: Osveta, 2005. 2005. ISBN 80-8063-183-X.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr