Cílem předmětu je osvojit si nejen znalosti z oboru výchova ke zdraví a jednotlivých metod výchovy ke zdraví a jejich aplikaci v praxi, ale zejména způsobu výuky pedagogů tohoto předmětu se zaměřením na různé skupiny populace a jejich specifické zvláštnosti.
Odborné znalosti: Studenti mají dostatečné teoretické znalosti v oboru výchovy ke zdraví a jsou schopni vypracovat a realizovat výuku VkZ podle cílených a odborně podložených programů, přičemž aplikují přiměřené znalosti z andragogiky. Odborné dovednosti: Studenti dovedou připravit plán a realizovat výuku předmětu výchova ke zdraví na stření zdravotnické škole, vypracovat vzorový intervenční program ochrany a podpory zdraví, vést studenty při vypracování programů, objektivně vyhodnocovat dosažené výsledky, určovat další směr a metody VkZ a provádět výuku. Obecné způsobilosti: Studenti jsou způsobilí vést výuku v oblasti výchovy ke zdraví v rámci samostatného předmětu i jako součást jiných odborných předmětů, podílet se na koordinaci a realizaci intervenčních programů ochrany a podpory zdraví.
|
-
časopis Česká a slovenská hygiena.
-
časopis Sestra.
-
zákon č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví v platném znění.
-
BENEŠ, M. Andragogika, 2014, Praha: Grada, ISBN 978-80-247-4824-5.. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
-
CICHÁ, M., DORKOVÁ, Z. Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 1., Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, ISBN 80-244-1417-1..
-
EVANS, D. et al. Health promotion and Public Health for Nursing Students, 2017, London: SAGE, ISBN 978-1-4739-7785-3 (pbk)..
-
KOL AUTORŮ, LEMON 2. Learning Material on Nursing - učební texty pro sestry a porodní asistentky. Copenhagen: WHO, ISBN 80-7013-248-5..
-
KOMÁREK, L., PROVAZNÍK, K. Ochrana a podpora zdraví. Praha: 3. LF UK, 2011, 978-80-260-1159-0.
-
ŠULCOVÁ, M. Veřejné zdravotnictví. Ústí nad Labem: UJEP, 2017, ISBN 978-80-7561-076-8.. ISBN 978-80-7561-067-6.
-
TUČEK, M. a kol. Hygiena a epidemiologie pro bakaláře. Praha: Karolinum, 2012, ISBN 978-80-246-2136-4..
|