Název předmětu | Duševní hygiena |
---|---|
Kód předmětu | KSZD/DHO3 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata seminářů: 1. Duševní zdraví a zdraví životní styl 2. Stres a jeho vliv na zdraví 3. Syndrom vyhoření a jeho vliv na duševní zdraví 4. Duševní hygiena 5. Duševní hygiena 6. Techniky osobnostního rozvoje jako součást prevence duševního zdraví a prevence syndromu vyhoření 7. Techniky osobnostního rozvoje jako součást prevence duševního zdraví a prevence syndromu vyhoření 8. Rozvíjení profesních kompetencí jako podpora duševního zdraví a prevence syndromu vyhoření
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Projekce (statická, dynamická) |
Výstupy z učení |
Předmět je koncipován jako teoreticko - praktický a je zaměřen na získání základních vědomostí z oblasti duševní hygieny, duševního zdraví, syndromu vyhoření, jeho příznacích a prevenci.
Odborné znalosti: Student: - popisuje teorii zdraví, determinanty zdraví, složky zdravého životního stylu a faktory ovlivňující zdravý životní styl. - definuje stres, mechanismy jeho zvládání, dimenze stresu, popisuje strategie zvládání stresu a adaptace organismu na stres. - definuje pojem syndromu vyhoření, vysvětluje příčiny vzniku, druhy, příznaky v psychické i tělesné rovině. - vysvětluje fáze syndromu vyhoření, jak předcházet syndromu vyhoření s jaké metody lze uplatnit v prevenci syndromu vyhoření (včetně diagnostiky a autodiagnostiky, škály). - popisuje pojem duševní hygieny, techniky a jak pracovat se svým mentálním zdraví. - popisuje techniky osobnostního rozvoje vedoucí k prevenci duševního zdraví a vzniku syndromu vyhoření. - vysvětluje, jakým způsobem rozvíjet kompetence podpory duševního zdraví a prevence syndromu vyhoření (celoživotní vzdělávání, Bálintovské skupiny, Mentoring, Councelling, Focusing, Koučink, Supervize) Odborné dovednosti: Student: - vytváří myšlenkovou mapu na téma prevence syndromu vyhoření, duševní hygieny. - uplatňuje znalosti o konkrétním pacientovi/případu/kazuistice z hlediska prevence duševního zdraví. Obecné způsobilosti: Student - je schopen aplikovat získané znalosti a dovednosti v praxi. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Písemná zkouška
Vytvoření osobní myšlenkové mapy nebo pojmového diagramu osobnostního rozvoje Zápočtový test |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|