Předmět je koncipován jako teoreticko praktický celek. Je součástí komplexu výuky předmětů z oblasti ošetřovatelských postupů. Studenti si osvojí zásady základních postupů rehabilitace v rámci systémového přístupu v ošetřovatelské péči. Principem výuky je začlenění rehabilitačních principů do ošetřovatelských úkonů s cílem zkvalitnit základní péči o pacienta.
Odborné znalosti: Student se orientuje v základní terminologii, umí vysvětlit zásady polohování, vyjmenovat pomůcky pro polohování i reedukaci posturálních funkcí, popsat problematiku imobilizačního syndromu včetně preventivních opatření. Odborné dovednosti: Student umí realizovat polohovací a vertikalizační proces dle jednotlivých indikačních oblastí, základní terapeutické dovednosti v rámci rehabilitační intervence. Je schopen spolupracovat v rámci multidisciplinárního ošetřovatelského týmu. Obecné způsobilosti: Student je schopný provést mobilizaci, polohování a vertikalizaci pacienta dle jednotlivých indikačních oblastí. Je schopen spolupracovat v rámci multidisciplinárního ošetřovatelského týmu.
|
-
ARLET, M.:. Cvičení s kojenci, Praha: Grada, 2023, 88 s., ISBN 978-80-271-3877-7..
-
BRAUNER, R.:. Možnosti rehabilitace u dětí a dospělích, NCO NZO, 2019, 128 s., ISBN 978-80-7013-600-3..
-
DOSBABA F., KŘÍŽOVÁ, D.:. Rehabilitační ošetřování v klinické praxi, Praha: Grada, 2021, 172 s, 978-80-271-1050-6..
-
KOLÁŘ, P. et al. Rehabilitace v klinické praxi. 2.vyd. Praha: Galén, s.r.o., 2020. 713 s. ISBN 978-80-7492-500-5..
-
KOLÁŘ, P., MÁČEK, M. et al.:. Základy klinické rehabilitace, Galén, 2021, 167 s., ISBN 978-80-7492-509-2..
-
SMOLÍKOVÁ, L., MÁČEK, M., VLČKOVÁ, B., DYRHONOVÁ, O.:. Léčebná rehabilitace v pediatrii, Raabe, 2022, 96 s., ISBN 978-80-7496-493-0..
|