Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Témata seminářů (2 hod./týden): 1.Vybrané oblasti, nástroje posuzování a diagnostiky pacienta/klienta s onemocněním oběhového systému. 2.Vybrané oblasti, nástroje posuzování a diagnostiky pacienta/klienta s onemocněním dýchacího systému. 3.Vybrané oblasti, nástroje posuzování a diagnostiky pacienta/klienta s onemocněním trávicího systému. 4.Vybrané oblasti, nástroje posuzování a diagnostiky pacienta/klienta s onemocněním vylučovacího systému. 5.Vybrané oblasti, nástroje posuzování a diagnostiky pacienta/klienta s onemocněním pohybového systému. 6.Vybrané oblasti, nástroje posuzování a diagnostiky geriatrického pacienta/klienta. Odborné znalosti: Student umí popsat a prakticky provést posouzení aktuálního zdravotního stavu pacienta/ klienta, orientuje se v symptomatologii onemocnění jednotlivých orgánových systému. Odborné dovednosti: Student umí využít nástroje k posouzení a diagnostice v ošetřovatelské praxi. Obecné způsobilosti: Student je schopen samostatně komunikovat s pacientem/ klientem a posoudit jeho zdravotní stav.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Absolvováním předmětu získají studenti teoretické znalosti a praktické dovednosti v oblasti komplexního posouzení funkčního a dysfunkčního stavu zdraví. Předmět je určen všeobecným sestrám, které budou poskytovat ošetřovatelskou péči v primární, sekundární anebo terciární oblasti. V rámci konceptu moderního ošetřovatelství je hlavním cílem předmětu schopnost samostatně zhodnotit aktuální stav pacienta/ klienta a identifikace jeho potřeb.
Odborné znalosti: Student umí popsat a prakticky provést posouzení aktuálního zdravotního stavu pacienta/ klienta, orientuje se v symptomatologii onemocnění jednotlivých orgánových systému. Odborné dovednosti: Student umí využít nástroje k posouzení a diagnostice v ošetřovatelské praxi. Obecné způsobilosti: Student je schopen samostatně komunikovat s pacientem/ klientem a posoudit jeho zdravotní stav. použít hodnotící a měřící škály při hodnocení pacienta v rámci ošetřovatelské anamnézy a vyhodnocení ošetřovatelských intervencí, vyhodnotit potřeby pacienta při sestavování ošetřovatelské anamnézy a ošetřovatelského plánu, posoudit závažnost narušení potřeby a možnosti jejich ovlivnění ošetřovatelským zásahem, napsat dokumentaci ošetřovatelského procesu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Požadavkem pro udělení zápočtu bude 80% účast na seminářích. Prezentace seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
KUCKIR, Martin, Hana VAŇKOVÁ, Iva HOLMEROVÁ, Slávka VÍTEČKOVÁ, Eva JAROLÍMKOVÁ, Radim KRUPIČKA a Zoltán SZABÓ. Vybrané oblasti a nástroje funkčního geriatrického hodnocení..
-
MASTILIAKOVÁ, Dagmar. Posuzování stavu zdraví a ošetřovatelská diagnostika..
-
NEJDELÁ, Marie. Fyzikální vyšetření pro sestry..
-
VÖRÖSOVÁ, Gabriela, Andrea SOLGAJOVÁ a Alexandra ARCHALOUSOVÁ. Ošetřovatelská diagnostika v práci sestry..
|