Předmět: Ošetřovatelská péče v pediatrii II

» Seznam fakult » FZS » KO
Název předmětu Ošetřovatelská péče v pediatrii II
Kód předmětu KO/OPV29
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Lulková Marie, Mgr.
  • Rothová Michaela, Mgr. Bc. MBA
Obsah předmětu
Témata přednášek: (2 hod./týden) 1. Poruchy vnitřního prostředí. 2. Poruchy imunity. 3. Alergická onemocnění. 4. Choroby nervového a svalového ústrojí. 5. Nejčastější poruchy zraku, sluchu a řeči. 6. Náhlé stavy v pediatrii. Resuscitace novorozence a staršího dítěte. 7. Sociální pediatrie. Témata cvičení: (2 hod./týden) 1. Ošetřovatelský proces u dítěte s poruchou vnitřního prostředí. 2. Ošetřovatelský proces u dítěte s epilepsií. 3. Ošetřovatelský proces u dítěte s neuroinfekcemi. 4. Ošetřovatelský proces u dítěte s onemocněním kůže. 5. Ošetřovatelský proces u dítěte s poruchou imunitního systému. 6. Ošetřovatelský proces u dítěte s alergickým onemocněním. 7. Ošetřovatelský proces u dítěte s poruchou zraku. Ošetřovatelský proces u dítěte s poruchou sluchu.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Předmět je koncipován jako teoreticko - praktický. Je součástí komplexu ošetřovatelských předmětů péče o matku a dítě. Podává přehled o zvláštnostech ošetřovatelské péče a individuálních potřeb dítěte v jednotlivých věkových skupinách s důrazem na období novorozenecké a kojenecké. Studenti získají potřebné znalosti a dovednosti pro celkovou ošetřovatelskou péči o dítě včetně intenzivní péče.
Odborné znalosti: Student umí rozlišit a vyjmenovat jednotlivá vývojová období dětského roku, dokáže zdůvodnit anatomicko-fyziologické zvláštnosti dětského organismu, umí obsáhleji popsat rozdíl ve stravování dětí v jednotlivých vývojových stádiích, zvládne zhodnotit stav dítěte pomocí různých hodnotících škál vhodných pro dítě vzhledem k jeho věku, umí vyjmenovat zásady a komplikace související s jednotlivými výkony a zákroky, které aplikuje v praxi. Odborné dovednosti: Student umí zhodnotit celkový stav dítěte vzhledem k jeho věku, zvolit a pracovat s vhodnou škálovací technikou a metodikou u dítěte s ohledem na jeho věk, uskutečnit ošetřovatelský proces v jeho jednotlivých fázích s ohledem na věkové stádium dítěte a jeho individuální zvláštnosti, dokáže zvolit správný postup.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Průběžné testy, ústní zkoušení.
Doporučená literatura
  • KLÍMA, J. Pediatrie pro nelékařské zdravotnické obory. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5014-9.
  • LEBL, J., JANDA, J., POHUNEK, P., STARÝ, J. et al.. Klinická pediatrie. 2. vyd. Praha: Galén. 698 s. 2014. ISBN 978-80-7492-131-5.
  • SIKOROVÁ, L. Dětská sestra v primární a komunitní péči. Praha: Grada Publishing, a.s. 184 s. 2012. ISBN - 978-80-247-3592-4..
  • SLEZÁKOVÁ, L et al. Ošetřovatelství v pediatrii. Praha: Grada Publishing, a.s. 288 s. 2011. ISBN - 978-80-247-3286-2.
  • VACUŠKOVÁ, M. et al. Vybrané kapitoly z ošetřovatelské péče v pediatrii. Brno: NCO NZO. 225 s. 2009. ISBN - 978-80-7013-491-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických studií Studijní plán (Verze): Všeobecná sestra (P19) Kategorie: Zdravotnictví 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní