Rámcový rozsah praxe: "Stanovení plánu ošetřovatelské péče o nemocné dítě s určitou lékařskou diagnózou. "Odběry biologického materiálu, vč. odběrů invazivní cestou. "Podávání léků per os. "Aplikace injekcí (intradermálních, subkutánních, intravenózních, intramuskulárních). "Zajištění periferních žilních přístupů. "Asistence při zajištění centrálních žilních vstupů. "Asistence u přípravy a aplikace infuzí, transfuzí. "Asistence u pacientů s drenáží, drenážní systémy, péče o dětské pacienty s ranou, převazy ran, příprava sterilních stolků, asistence při speciálních vyšetřeních. "Asistence u převazů. "Asistence při zavádění gastrické a duodenální sondy. "Asistence při punkci pacienta. "Péče o nemocného se stomií, péče o chronické rány, vč. dekubitů. "Monitorování fyziologických potřeb, měření kyslíkové saturace. "Příprava pacienta k operaci, péče o dítě po operaci. "Příprava pomůcek k diagnostickým a terapeutickým výkonům. "Monitoring u dětských pacientů s využitím standardizovaných měřících technik. "Přejímání, kontrola a uložení léčivých přípravků.
|
Praxe je orientována na oblast lůžkové a ambulantní péče. Studenti se seznámí se strukturou poskytování lůžkové zdravotní péče a odbornými odděleními. Dále se seznámí pracovišti, kde je poskytována následná nebo paliativní péče. Praxí si prohloubí schopnost vyhodnotit prostředí, které odpovídá potřebám jedince, zdokonalí se v hodnocení individuálního zdravotního stavu a potřeb pacientů z hlediska ošetřovatelské péče.
Odborné znalosti: Student prokazuje znalosti z ošetřovatelských postupů a teorie ošetřovatelství, které dokáže v praxi aplikovat prostřednictvím ošetřovatelských plánů a ošetřovatelských intervencí. Seznam pracovišť akreditovaných MZ ČR, se kterými má FZS uzavřen smluvní vztah je uveden v tabulce B-IV. Odborné dovednosti: Student umí realizovat ošetřovatelskou péči metodou ošetřovatelského procesu, umí pracovat se zdravotnickou dokumentací a je platným členem zdravotnického týmu. Obecné způsobilosti: Student je schopen uplatnit teoretické znalosti a manuální dovednosti v přirozených podmínkách, je schopen komunikovat s klientem i se členy zdravotnického týmu.
|
-
FENDRYCHOVÁ, J. Základní ošetřovatelské postupy v péči o novorozence: vybrané kapitoly. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3940-3.. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-3940-3.
-
NANDA Internacional. Ošetřovatelské diagnózy. Definice a klasifikace 2015-2017. 10 vydání. Praha: Grada Publishing. a.s. 2015. ISBN: E-kniha.
-
PLEVOVÁ, I. Ošetřovatelství I. Praha: Grada Publishing, 2018, 286 s. ISBN 978-80-271-0888-6.. ISBN 978-80-271-0888-6.
-
POKORNÁ, A., MRÁZOVÁ, R. Kompendium hojení ran pro sestry., Praha, 2012. ISBN 978-80-247-3371-5..
-
SEDLÁŘOVÁ, P. et al. 2008. Základní ošetřovatelská péče v pediatrii. Praha: Grada Publishing, a.s. 248 s. ISBN - 978-80-247-1613-8.. ISBN 978-80-247-1613-8.
-
SIKOROVÁ, L. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu.. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-3593-1.
-
VACUŠKOVÁ, M. et al. 2009. Vybrané kapitoly z ošetřovatelské péče v pediatrii. Brno: NCO NZO. 225 s. ISBN - 978-80-7013-491-7.. ISBN 978-80-7013-491-7.
-
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
-
VYTEJČKOVÁ, R., a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I. Obecná část. Praha: Grada Publishing, 2011, 232 s. ISBN 978-80-247-3419-4.. ISBN 978-80-247-3419-4.
-
VYTEJČKOVÁ, R., a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné II. Speciální část. Praha: Grada Publishing, 2013, 288 s. ISBN 978-80-247-3420-0.. ISBN 978-80-247-3420-0.
-
VYTEJČKOVÁ, R., a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné III. Speciální část. Praha: Grada Publishing, 2015, 303 s. ISBN 978-80-247-3421-7.. ISBN 978-80-247-3421-7.
-
ZACHAROVÁ, E. Zdravotnická psychologie. Praha: Grada Publishing. a.s. 2017. ISBN: 978-80-271-0155-9. Brno, 2011. ISBN 978-80-7399-285-9.
|