|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Témata seminářů: (2 hod./týden) 1. Nursing as a Profession. 2. Hospital admissions, Hospital equipment. 3. Pain, Common illnesses. 4. Stages of growing up. 5. Nutrition. 6. Human Body. 7. Revision.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení
|
|
Výstupy z učení
|
Kurz zahrnuje všechny podstatné složky jazykové výuky: ústní a písemné vyjadřování, porozumění textům, nácvik výslovnosti a čtení, odbornou slovní zásobu v rámci uvedených témat.
Odborné znalosti: Studující si osvojí nová slova a slovní spojení v rámci uvedených témat. Student umí vysvětlit aspekty své práce, popsat ošetřovatelství jako obor, vysvětlit chod ošetřovatelské práce a kvalifikační požadavky, umí popsat orgány a jejich funkce, umí hovořit o nemocech, základech léčby a prevence, umí vytvořit otázky týkající se stavu pacienta, odpovědět na typické otázky pacienta. Odborné dovednosti: Student umí vést jednoduché rozhovory v rámci uvedených témat, umí zvolit vhodné řečové kombinace při rozhovoru s pacientem, umí pacientovi poradit, reprodukovat text, sestavit krátkou zprávu a napsat do formuláře o přijetí/propouštění/ zdravotním stavu/chodu léčby/vyšetření. Obecné způsobilosti: Student je schopen srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory v AJ.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Průběžné testování, prezentace, zápočtový test, ústní zkoušení
|
|
Doporučená literatura
|
-
Filatová, O. English for Midwifery Students. 2017, studijní texty.
-
Holá, A. a Kopřivová, T. (2023). English for Medical Students, 2. vydání. Karolinum. ISBN 978-80-246-5587-1..
-
WEBEROVÁ, B., GÉMEŠ, J., DOLENSKÁ, S., KUŽELOVÁ, B. English for Medical Students. Praha: Karolinum, 2014. 146 s. ISBN: 978-80-246-1797-8..
|