Předmět seznamuje studenty se základy managementu řízení kvality služeb s orientací na zdravotnictví. Informuje o procesním řízení a systémech řízení kvality, dále o roli managementu zdravotnického zařízení při stanovování strategických cílů a tvorbě koncepce kvality. Předmět vysvětluje jednotlivé pojmy, které souvisí se SŘJ a v praktické části /semináře/ poskytuje studentům možnost využití teoretických vědomostí v praxi, tedy vytvoření projektu zavedení SŘJ ve zdravotnickém zařízení.
Odborné znalosti: Student prokazuje znalosti jednotlivých modelů řízení kvality, pojmů akreditace a certifikace i ve zdravotnictví. Student prokazuje znalosti v pojmech interní a externí audit kvality a má základní přehled o metodách řízení kvality v podpůrných zdravotnických službách, lékárnách a laboratořích. Odborné dovednosti: Student umí vytvořit návrh projektu řízení kvality pro zdravotnické zařízení. Zná pojem standardizace procesů a umí vytvořit diagram daného procesu. Respektuje oprávněnost dokumentace a nutnost jejího řízení. Umí naplánovat interní audit SŘJ. Dokáže identifikovat indikátory kvality zdravotní péče a nastavit metodiku jejich sledování a následně interpretovat.
|
-
BOROVSKÝ, J. SMOLKOVÁ E. Marketing ve zdravotnictví. 2., přeprac. vyd., Praha: České vysoké učení technické, 2013, ISBN 978-80-01-05413-0.
-
EXNER, L. Strategický marketing zdravotnických zařízení. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2005. ISBN 8086419738.
-
GLADKIJ, I. Management ve zdravotnictví. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003, ISBN 80-7226-996-8.
-
HEKELOVÁ, Z. Manažerské znalosti a dovednosti pro sestry. 1. vydání. Praha: Havlíčkův Brod, 2012, ISBN 978-80-247-4032-4.
-
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. 14 vydání. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
PLEVOVÁ, I., et al. Management v ošetřovatelství. Praha: Grada Publishing, 1. vyd., 2012, ISBN 978-80-247-3871-0.
-
STAŇKOVÁ, P. Marketingové řízení nemocnic. Žilina, 2013. ISBN 978-80-89401-64-2.
-
ŠEDIVÝ, M., MEDÍKOVÁ, O. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace, 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2012, ISBN 978-80-247-4040-9.
-
VEBER, J. a kol. Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha: Management Press, 2. vydání, 2009, IBN 978-80-7261-274-1.
|