Vyučující
|
-
Liehne Josef, MUDr.
-
Libešová Lucie, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Odborné znalosti: Student zná a umí popsat příznaky a symptomatologii jednotlivých systémových onemocnění, moderních diagnostických a vyšetřovacích metod, zná přípravu pacienta na jednotlivá vyšetření a má znalosti o fyzikálním vyšetření sestrou a lékařem v klinických oborech medicíny. Odborné dovednosti: Student porozumí základním klinickým pojmům a orientuje se v základních vyšetřovacích metodách. Klinická farmakologie seznamuje studenty se základními poznatky v této oblasti, s problematikou žádoucích i nežádoucích účinků léků, jejich sledování patří k základním povinnostem sestry. Student umí provádět fyzikální vyšetření. Obecné způsobilosti: Student je schopen srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Studenti se seznámí s technikou fyzikálního vyšetření a s hodnocením celkového zdravotního stavu člověka, rozpoznají příznaky signalizující odchylky od zdravého vývoje. Zahrnuje ucelené informace o příznacích a symptomatologii systémových onemocnění a moderních diagnostických a vyšetřovacích metodách v základních klinických oborech medicíny.
Odborné znalosti: Student zná a umí popsat příznaky a symptomatologii jednotlivých systémových onemocnění, moderních diagnostických a vyšetřovacích metod, zná přípravu pacienta na jednotlivá vyšetření a má znalosti o fyzikálním vyšetření sestrou a lékařem v klinických oborech medicíny. Odborné dovednosti: Student porozumí základním klinickým pojmům a orientuje se v základních vyšetřovacích metodách. Klinická farmakologie seznamuje studenty se základními poznatky v této oblasti, s problematikou žádoucích i nežádoucích účinků léků, jejich sledování patří k základním povinnostem sestry. Student umí provádět fyzikální vyšetření. Obecné způsobilosti: Student je schopen srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění zápočtového testu - minimální úspěšnost 75 %.
|
Doporučená literatura
|
-
HERLE, P., ed. Diferenciální diagnostika v kardiologii a pneumologii. Praha: Raabe, 2015. Diferenciální diagnostika. ISBN 978-80-7496-203-5..
-
HOLUBEC, L. Klinická propedeutika v klinických a interních oborech. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2017. ISBN 978-80-261-0671-5.
-
LUKÁŠ, K., ŽÁK, A.. Chorobné znaky a příznaky: diferenciální diagnostika. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5067-5..
-
MARTÍNKOVÁ, J. Farmakologie pro studenty zdravotnických oborů. 2., zcela přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2018. ISBN 978-80-247-4157-4..
-
NEJEDLÁ, M. Fyzikální vyšetření pro sestry. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada Publishing, 2015, 296 s. ISBN 978-80-247-4449-0.. ISBN 978-80-247-4449-0.
-
NEJEDLÁ, M. Klinická propedeutika pro studenty zdravotnických oborů. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-4402-5..
-
ZEMAN, M. et al. 2003. Chirurgická propedeutika. Praha: Grada, ISBN 80-7169-705-2.. ISBN 80-7169-705-2.
|