|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Témata seminářů: 1. konzultace: - Management kvality, procesy a principy. - Strategické řízení, strategické analýzy /SWOT/ - Koncepce řízení kvality, modely řízení kvality ve zdravotnictví, ISO, SAK, EFQM, JCIA. - Standardizace. Interní audit, externí audit. - Příprava implementace systému řízení kvality. Plánování auditu, indikátory kvality. Samostudium: Standardy ošetřovatelské péče. Kontakt s vyučujícím probíhá prostřednictvím přímé výuky, konzultačních hodin a emailové korespondence.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení
|
|
Výstupy z učení
|
Seznamuje studenty se základy řízení kvality poskytovaných zdravotních služeb a s možností zajištění bezpečí pacientů u poskytovatelů zdravotní a sociální péče.
Odborné znalosti: Student prokazuje znalosti v pojmech managementu kvality a strategického managementu, Prokazuje znalosti v oblasti modelů řízení kvality, standardizace a bezpečí pacientů. Student zná techniky, využívané při zavádění systémů řízení kvality do praxe, včetně metodiky nastavení indikátorů kvality. Odborné dovednosti: Student umí zvolit správnou metodu pro zavádění systému řízení kvality, umí identifikovat stávající organizační kulturu a aktivně se podílet na jejím ovlivňování a případné změně v rámci QMS. V oblasti standardizace umí popsat základní principy tvorby standardů, umí vést týmy a plánovat audity kvality, se zaměřením na zajištění péče jednotlivými nelékařskými zdravotnickými pracovníky ve vazbě na právní normy. Je schopen rozepsat plán auditů, sestavit auditní tým a indikátory kvality. Obecné způsobilosti: Student je po absolvování bloku přednášek a cvičení schopen určit vizi instituce a navrhnout strategii. Při řešení problémů je schopen zvolit vhodnou techniku a na jejím základě najít příčinu problému a navrhnout řešení pro náročnou situaci.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
80 % docházky na semináře, aktivita na seminářích, seminární práce, ústní zkouška
|
|
Doporučená literatura
|
-
BLAŽEK, L. Management. Organizování, rozhodování, ovlivňování - 2., rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing 2014, ISBN: 978-80-247-4429-2.
-
CETLOVÁ, L. Hodnotící a měřící škály pro nelékařské profese. VŠ Polytechnická Jihlava 2012, ISBN 978-80-87035-45-0.
-
POKORNÁ, A. et al. Management nežádoucích událostí ve zdravotnictví. Praha: Grada Publishing, 2019. ISBN 978-80-271-0720-9..
-
VÁLKOVÁ, M. Hodnocení kvality poskytovaných zdravotních služeb. IPVZ Praha, 2015.
-
VEBER, J. Management. Praha: Management Press, 2001.
|