1. ročník: Individuální praxe I.: Praxe je orientována v lůžkových zdravotnických zařízeních akutní i následné péče, cílem je integrace a upevnění vědomostí a dovedností získaných během teoretické výuky, rozšíření praktických znalostí a samostatnosti, vč. organizace práce během poskytování ošetřovatelské péče. Studenti se seznámí se strukturou nemocničních služeb a jejich odbornými odděleními. Naučí se zhodnotit a uspokojovat základní potřeby nemocného, prostředí (materiální a personální), které odpovídá potřebám jedince, zdokonalí se v hodnocení individuálního zdravotního stavu a potřeb klientů z hlediska ošetřovatelské péče. Studenti se dále seznámí se specifikou a organizací práce na těchto odděleních, se spoluprací v rámci ošetřovatelských týmů, s prací se zdravotnickou dokumentací a poskytováním ošetřovatelské péče prostřednictvím ošetřovatelského procesu.
|
1. ročník: Individuální praxe I.: Praxe je orientována v lůžkových zdravotnických zařízeních akutní i následné péče, cílem je integrace a upevnění vědomostí a dovedností získaných během teoretické výuky, rozšíření praktických znalostí a samostatnosti, vč. organizace práce během poskytování ošetřovatelské péče. Studenti se seznámí se strukturou nemocničních služeb a jejich odbornými odděleními. Naučí se zhodnotit a uspokojovat základní potřeby nemocného, prostředí (materiální a personální), které odpovídá potřebám jedince, zdokonalí se v hodnocení individuálního zdravotního stavu a potřeb klientů z hlediska ošetřovatelské péče. Studenti se dále seznámí se specifikou a organizací práce na těchto odděleních, se spoluprací v rámci ošetřovatelských týmů, s prací se zdravotnickou dokumentací a poskytováním ošetřovatelské péče prostřednictvím ošetřovatelského procesu.
Studenti získají praktické zkušenosti z reálné praxe, které jsou důležité pro profesionální rozvoj a chápání odlišnosti uspokojování potřeb zdravých, nemocných, handicapovaných a umírajících pacientů/klientů. Individuální praxi si studenti organizují individuálně na základě smluvního vztahu školy a příslušného zařízení primární, sekundární a terciární péče. Praxi vedou odborné asistentky, jsou zodpovědné za organizaci a výuku předmětu
|
-
HOCH,J., LEFFLER, J. Specialní chirurgie. 2011. ISBN 978-80-7345-195-0.
-
JEDLIČKOVÁ, J., et al. Ošetřovatelská perioperační péče. Brno: NCONZO, 2019. ISBN 978-80-7013-598-3.. Brno: NCONZO, 2010. ISBN 978-80-7013-543-3.
-
KALA, Z., et al. Perioperační péče o pacienta v digestivní chirurgii. Brno NCONZO, 2010. ISBN 978-80-7013-519-8.
-
KALA, Z. Perioperační péče o pacienta v obecné chirurgii. Brno, 2010. ISBN 978-80-7013-518-1.
-
KAPOUNOVÁ, G. Ošetřovatelství v intenzivní péči. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1830-9.
-
PAFKO, P. Základy speciální chirurgie. Praha Galen, 2008. ISBN 978-80-7262-402-7.
-
Pokorná, A. Komunikace se seniory.. Praha, 2010. ISBN 978-80-247-3271-8.
-
POKORNÁ, SCHULER, M. a OSTER, P. Geriatrie od A do Z pro sestry. Praha, 2010. ISBN 978-80-247-3013-4. Praha, 2010. ISBN 978-80-247-3013-4.
-
ROZSYPALOVÁ, M. a kol. Ošetřovatelství II.. Praha, 2010. ISBN 978-80-7333-076-7.
-
SIKOROVA, L. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu .. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3593-1.
-
SLEZÁKOVÁ , L. Ošetřovatelství v chirugii I.a II. , Grada, Praha 2010 ISBN 978-80-247-3130-8.
-
STRYJA, J. Repetitorium hojení ran Praha Geum 2008 ISBN 978-80-86256-60-3.
-
ŠAMÁNKOVÁ, M. a spol. Lidské potřeby ve zdraví a nemoci. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3223-7. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3223-7.
-
VÁVRA, P., DOSTALÍK, J. Obecná chirurgie. Ostravská univerzita, 2009. ISBN 978-80-7368-670-3.
-
VENGLÁŘOVÁ, M. Problematické situace v péči o seniory. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-2170-5.
-
VYTEJČKOVÁ, R. ET. AL. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I. Praha: Grada Publishing, 2011. 256s.. ISBN 978-80-247-3419-4.
-
ZEMAN, M. Speciální chirurgie. 1. vyd., Praha: Galén, 2001..
|