Předmět: Edukace v ošetřovatelství

» Seznam fakult » FZS » KO
Název předmětu Edukace v ošetřovatelství
Kód předmětu KO/EDDK5
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
Témata přednášek: 1. konzultace: - Teorie edukace, modely edukace - Edukační proces, edukační plán - Didaktické zásady edukace Témata seminářů: 1. konzultace: - Didaktické metody - Kompetence a povinnosti sester v ošetřovatelské edukaci - Realizace, dokumentace, hodnocení edukačního procesu - Prezentace vlastních edukačních programů Samostudium: Potřeby dítěte, didaktické pomůcky, didaktické prostředky Kontakt s vyučujícím probíhá prostřednictvím přímé výuky, konzultačních hodin a emailové korespondence.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek, který úzce souvisí s předmětem pedagogika a je zaměřen na získání základních znalostí o edukačním působení dětské sestry na dítě všech věkových skupin, jeho rodinu a komunitu. Studenti si osvojí znalosti o podmínkách, procesech, formách a metodách edukace jako základních krocích edukačního procesu a jeho praktické aplikaci nejen u dětí, ale i u dalších členů rodiny a zdravotnického týmu.
Odborné znalosti: Student umí vysvětlit vztahy mezi edukačním procesem a ošetřovatelským procesem. Je schopen definovat edukaci primární, sekundární, terciární a vyjmenovat kompetence dětské sestry v roli edukátorky. Odborné dovednosti: Student je schopen realizovat edukační proces u konkrétního pacienta v reálném prostředí a umí vést dokumentaci o zrealizované edukaci. Obecné způsobilosti: Student je schopen srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Zápočet ? prezentace vlastního edukačního projektu Ústní zkouška.
Doporučená literatura
  • GURKOVÁ, E. Nemocný a chronické onemocnění: edukace, motivace a opora pacienta. Praha: Grada, 2017.
  • KUKLA, L., a kol. Sociální a preventivní pediatrie v současném pojetí. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-3874-1.
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha: Karolinum, 2021. ISBN: 978-80-246-4961-0..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr