Vyučující
|
-
Chrásková Jana, Mgr. Ph.D.
-
Madarová Kamila, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Témata seminářů: 1. konzultace: Předmět oborové didaktiky. Vzdělávání v ošetřovatelství a jeho cíle. 2. konzultace: Obsah vzdělávání v ošetřovatelství. Uspořádání učiva v pedagogických dokumentech 3. konzultace: Uspořádání učiva v pedagogických dokumentech. Uspořádání učiva v pedagogických dokumentech Samostudium: Vyučovací metody.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Absolvováním předměu získají studentirámcovou orientaci v oblasti oborové didaktiky. Předmět je určen budoucím sestrám mentorkám (lektorkám), které se budou věnovat výchově a vzdělávání studentům v oboru ošetřovatelství. Cílem předmětu je schopnost budoucích mentorů orientovat se v učebních dokumentech a vést pedagogickou dokumentaci.
Oborové znalosti: Student umí popsat předmět oborové pedagogiky. Umí formulovat cíle vzdělávání. Orientuje se v základních učebních dokumentech. Oborové dovednosti: Student umí využít vyučovací metody v reálném vzdělávacím procesu. Je schopen vést pedagogickou dokumentaci využívá různé vyučovací metody.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej
|
Doporučená literatura
|
-
KUBEROVÁ, H. Didaktika ošetřovatelství. Portál: Praha, 2010. ISBN 978-80-7367-684-1.
-
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-047-X.
-
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.
-
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. Prha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.
|