|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Témata přednášek: 1. konzultace: - Historie a současnost herní práce. Hra v nemocnici. - Herní specialista. Herní práce v léčebném procesu. - Specifika dětí v nemocnici. Změny osobnosti dítěte v nemocnici. - Aktivizace dětí, metody vzdělávání a výchovy, metodické prostředky. - Vývoj hry v ontogenezi. Témata seminářů: 1. konzultace: - Rodina a hra. Zásady provozu herny. Úkoly sestry v oblasti výchovné péče. Specifika výchovné práce s dětmi v nemocnici. - Metody výchovy a vzdělávání u dětí s handicapem. - Dítě a hračka. 2. konzultace: - Hry s kojenci, s batolaty. Hry pro děti předškolního věku. Hry pro děti mladšího školního věku. - Hry pro děti školního věku. - Hry s dětmi těžce a dlouhodobě nemocnými. Samostudium: Historie hry. Vhodné pomůcky a materiály ke hře. Herní aktivity pro starší děti a adolescenty. Kontakt s vyučujícím probíhá prostřednictvím přímé výuky, konzultačních hodin a emailové korespondence.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek. Je součástí komplexu předmětů, které profilují absolventa pro výchovu zdravých i nemocných dětí různých věkových skupin. Student/ka se seznámí s technikami výchovné práce a získá praktické dovednosti potřebné pro výchovnou práci se zdravými a nemocnými dětmi, včetně spolupráce s ostatními odborníky, členy rodiny i s ostatními zdravotníky. Bude umět vytvářet herní aktivity, organizovat výchovné programy, vhodnou formou seznámit dítě s onemocněním a pomoci mu se s ním vyrovnat.
Odborné znalosti: Student umí rozlišit a vyjmenovat zásady aktivizace dětí v jednotlivých vývojových etapách, zná specifika herních aktivit v nemocnici. Odborné dovednosti: Student umí realizovat konkrétní herní aktivity v praxi zdravotnického zařízení i vzhledem k věku dítě a jeho klinického stavu. Je schopen komunikovat s rodinou dítěte a zapojovat ji do herních aktivit. Obecné způsobilosti: Student je schopen uplatnit teoretické znalosti a dovednosti v přirozených podmínkách, je schopen komunikovat s dětským klientem i se členy zdravotnického týmu.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Ústní ověření znalostí
|
|
Doporučená literatura
|
-
HASSON, G.. Emoční inteligence. Jak zvládat a řídit své i cizí emoce. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-9920-9..
-
HONZÁK, R. Psychosomatická prvouka. Praha: Vyšehrad 2017. ISBN 978-80-7429-912-4..
-
MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíc potřebují. 7.vyd. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0398-8..
-
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry pro rozvoj zdravé osobnosti. 3. vyd. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0766-5..
-
WARNER, P. 160 her a cvičení pro první tři roky života dítěte. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0824-2..
|