Název předmětu | Základy výživy |
---|---|
Kód předmětu | KF/ZVFK9 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata seminářů (1 hod./týden): 1. týden: Historický vývoj stravování. Výživové zvyklosti populace. 2. týden: Fyziologie výživy. Energetická a biologická hodnota stravy. Bazální metabolismus. 3. týden: Složení stravy a význam jednotlivých složek ve výživě člověka výživy. 4. týden: Výživová doporučení. Zdraví prospěšná strava. 5. týden: Rizikové faktory výživy. 6. týden: Vitaminy a avitaminozy. Minerální látky. 7. týden: Pitný režim. 8 týden: Výživa při sportu. 9. týden: Výživa a pohybový aparát.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení |
Výstupy z učení |
Předmět je koncipován jako teoretický celek. Je úvodem do péče o základní potřebu člověka - výživu. Poskytuje ucelené informace o výživě a jejím významu pro celkový zdravotní stav člověka. Poukazuje na specificky zaměřenou výživu v jednotlivých obdobích života - od novorozenců až po stáří. Popsána je zásadní role výživy v primární prevenci chorob. Předmět seznamuje s rizikovými faktory výživy i s výživovými zvyklostmi populace a výživou v nemoci. Pozornost je věnována problematice výživy při sportu a vztahu výživy a pohybového aparátu.
Získané způsobilosti Odborné znalosti: Student prokazuje široké znalosti v oblasti výživy, zná základní potřebu denních dávek živin, vitamínů a nerostných látek ve zdraví i nemoci. Student prokazuje široké znalosti v oblasti energetické potřeby organizmu, výživových nároků jedince s ohledem na věk, pohlaví a zdravotní stav. Student zná a propaguje kojení jako nejvhodnější výživu novorozence. Odborné dovednosti: Student umí objektivně zhodnotit alternativní způsoby výživy z hlediska výživových potřeb. Obecné způsobilosti: Student je schopen srozumitelně a přesvědčivě sdělovat informace o povaze odborných problémů a navrhnout jejich řešení. Vyučovací metody " Přednášení |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Písemná zkouška
splnění zápočtového testu |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta zdravotnických studií | Studijní plán (Verze): Fyzioterapie (K19) | Kategorie: Zdravotnictví | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |