Výuka proběhne v bloku 6 h. Předmět má za úkol přiblížit studentům simulační výuku, teoretické zázemí simulací a posléze praktické vyzkoušení simulovaných situací (příjem pacienta, komunikace s pacientem, rodinnými příslušníky, dalšími zdravotníky, základní ošetření a manipulace s pacientem, první pomoc). Provedené situace budou rozebrány v debriefingu formou diskuze se studenty.
Odborné znalosti: Studenti se seznámí s moderními možnostmi využívání simulační výuky. Odborné dovednosti: Studenti jsou schopni základní péče o pacienta především s ohledem na komunikaci a jsou schopni pacientovi poskytnout první pomoc. Obecné způsobilosti: Studenti jsou schopni vyhodnotit správný přístup k pacientovi a zlepší své odborné dovednosti, které využijí v další praxi.
|
-
Barbara E. Milliken, Cynthia Hovland & Joan Niederriter (2022). Development of Empathy Through Participation in Interprofessional Simulation: An Exploratory Study of Master of Occupational Therapy Students? Perspectives, Occupational Therapy in Mental Health, 38:3, 273-295..
-
Bradley G, Whittington S, Mottram P. Enhancing Occupational Therapy Education through Simulation. British Journal of Occupational Therapy. 2013;76(1):43-46..
-
Dalwood N, Maloney S, Cox N, Morgan P. Preparing Physiotherapy Students for Clinical Placement. Student Perceptions of Low-Cost Peer Simulation. A Mixed-Methods Study. Simul Healthc. 2018 Jun;13(3):181-187. doi: 10.1097/SIH.0000000000000276. PMID: 29346226..
-
Dennis, D., Ng, L., & Furness, A. (2017). First-year physiotherapy students who elect to participate in simulation-based learning activities benefit from the experience. Focus on Health Professional Education: A Multi-Professional Journal, 18(2), 90?102..
-
Hough, J., Levan, D., Steele, M. et al. Simulation-based education improves student self-efficacy in physiotherapy assessment and management of paediatric patients. BMC Med Educ 19, 463 (2019)..
-
Sandoval-Cuellar C, Alfonso-Mora ML, Castellanos-Garrido AL, Del Pilar Villarraga-Nieto A, Goyeneche-Ortegón RL, Acosta-Otalora ML, Del Pilar Castellanos-Vega R, Cobo-Mejía EA. Simulation in physiotherapy students for clinical decisions during interaction with people with low back pain: randomised controlled trial. BMC Med Educ. 2021 Jul 9;21(1):375. doi: 10.1186/s12909-021-02812-7. Erratum in: BMC Med Educ. 2021 Aug 9;21(1):423. PMID: 34243767; PMCID: PMC8268327..
-
SOVA, M., VACHUTKA, J. a kol. Scénáře akutní medicíny pro simulátor SimMan 3G. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2019, 169 s., ISBN 978-80-244-5513-6..
-
Springfield E, Honnery M, Bennett S. Evaluation of a simulation clinic for improving occupational therapy students? perceptions of interaction with parents and infants. British Journal of Occupational Therapy. 2018;81(1):51-58..
-
STŘEDA, L. & HÁNA, K. eHealth a telemedicína: učebnice pro vysoké školy. Praha: Grada Publishing, 2016, 159 s., ISBN 978-80-247-5764-3..
|