Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Témata přednášek: 1. - 2. Teoretické základy tělovýchovného lékařství a zátěžové fyziologie. 3. - 4. Klinika a praxe tělovýchovného lékařství v jednotlivých věkových kategoriích. 5. - 6. Léčebná rehabilitace a zvláštní tělesná výchova. 7. - 9. Hodnocení funkčního stavu - indikace a kontraindikace zátěžových testů. 10. Opakování.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Předmět poskytuje znalosti o koncepci oboru, zabývá se pohybovými aktivitami jednotlivých věkových kategorií, únavou, přetížením a přetrénováním sportovců. Znalosti zde získané využijí studenti v odborné praxi. Cílem je aplikace vědomostí pro výběr pohybových aktivit pacienta a pro výběr aktivit v jednotlivých věkových obdobích, výběr aktivit v primární i sekundární prevenci.
Oborové znalosti: Student umí vysvětlit princip fyziologie zátěže a posoudit stav rozvoje sportovce. Student je schopen rámcově posoudit výsledky zátěžový testů, stanovit parametry tréninkové zátěže. Oborové dovednosti: Student umí vyhodnotit výsledky klinického vyšetření sportovce, výsledky zátěžových testů, navrhnout pohybový program pro vybrané skupiny klientů.
|
Předpoklady
|
Není stanoven podmiňující předmět.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Aktivní účast na výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
KUČERA, M. Tělovýchovné lékařství pro studium rehabilitace.1. vyd. Praha, SPN, 96 s. ISBN 80-7066-02 -2. 1989.
-
Máček. Fyziologie a klinické aspekty pohybové aktivity.
-
MÁČEK, M., VÁVRA, J. Fyziologie a patofyziologie tělesné zátěže. 1.vyd. Praha, Avicenum, 1988.195 s..
-
SOBOTKA, P. Patologická fyziologie. Praha, Karolinum, 1998 161 s. ISBN 80-7066-479-7.
|