Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Témata seminářů: 1. konzultace: Specifika tělesné výchovy, sportu a rekreace u různých postižení. Klasifikace pro sport zdravotně postižených. Samostudium: Základní atletická pravidla. Metodika nácviku vybraných atletických disciplín.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Předmět probíhá formou teoreticko- praktické výuky. Didakticky vede studenty k přesnému provádění jednotlivých sportovních disciplín u lidí s postižením mentálním, tělesným a smyslovým a u lidí s různým druhem oslabení. Cílem předmětu je osvojit si dovednosti v jednotlivých sportovních disciplínách s následnou aplikací na jednotlivá postižení.
Oborové znalosti: Student umí didakticky vést k přesnému provádění jednotlivých sportovních disciplín u lidí s postižením mentálním, tělesným a smyslovým a u lidí s různým druhem oslabení. Oborové dovednosti: Student si osvojil dovednosti v jednotlivých sportovních disciplínách s následnou aplikací na jednotlivé typy postižení.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na výuce. Zpracování zadaného klinického vyšetření sportovce po stránce zátěžové fyziologie a navržení dalšího sportovního a zatížení, samostudium doporučené literatury a studijní opory, kontrola formou elektronické a individuální konzultace. Účast na sportovním tréninku handicapovaných osob - TJ NOLA
|
Doporučená literatura
|
-
DAĎOVÁ, K. Klasifikace pro výkonnostní sport zdravotně postižených. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-802-4615-202.
-
Ješina, O., & Hamřík, Z. et al. Podpora aplikovaných pohybových aktivit v kontextu volného času.. Olomouc: Univerzita Palackého, Fakulta tělesné kultury., 2011.
-
KOBROVÁ, J. a R. VÁLKA. Terapeutické využití kinesio tapu. Praha: Grada, 2012. ISBN ISBN 978-802-4742.
-
Kudláček, K. et al. Aplikované pohybové aktivity pro osoby s tělesným postižením. Olomouc, 2007.
|