| Název předmětu | Speciální pedagogika |
|---|---|
| Kód předmětu | KF/SPFK9 |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata seminářů: 2. konzultace Somatopedie (uvedení do předmětu, klasifikace a etiologie tělesných postižení a zdravotních oslabení, specifika výchovy a vzdělávání jedinců s tělesným postižením), Parciální nedostatky (uvedení do předmětu, klasifikace a etiologie poruch učení a ADHD, ADD, specifika výchovy a vzdělávání jedinců neparciálními nedostatky). Hluchoslepota, alternativní a augmentativní komunikace Samostudium: Úvod do speciální pedagogiky (předmět, cíle, metody, terminologie, jednotlivé obory speciální pedagogiky, systém vzdělávání, inkluze, poradenství - raná péče, SPC, legislativa). Etopedie (uvedení do předmětu, klasifikace a etiologie poruch chování, specifika výchovy a vzdělávání jedinců poruchami chování).
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení |
| Výstupy z učení |
|
Předmět seznamuje studenty se základními poznatky z jednotlivých oborů speciální pedagogiky. Umožňuje studentům naplnit jeden ze základních předpokladů pro jejich budoucí profesi - péči o zdravotně a mentálně postižené. Učí rozvoji komunikace a poznávacích procesů.
Odborné znalosti: V rámci teoretických znalostí studenti prokazují schopnost charakterizovat jednotlivé obory speciální pedagogiky, používat odbornou terminologii vztahující se k dané problematice, schopnost popsat základní výchovné a vzdělávací postupy u jednotlivých typů postižení. Odborné dovednosti: Studenti umí navrhnout úpravy prostředí, didaktických pomůcek, hraček a pravidel dětských her pro dané typy postižení. Studenti dokáží aplikovat teoretické znalosti do praxe. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Písemná zkouška
Zápočet: 80% účast na výuce, prokázání odborných a praktických znalostí Zkouška: písemný test. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Fakulta zdravotnických studií | Studijní plán (Verze): Fyzioterapie (K19) | Kategorie: Zdravotnictví | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |