Předmět poskytuje studentům získat dovednosti, které vychází ze současných poznatků v oblasti moderní fyzioterapie. Je vyučován na odborných specializovaných pracovištích zdravotnických zařízení, včetně lázeňských zřízení. Vede studenty k samostatné práci na kvalitní profesionální úrovni. Cílem výuky je osvojit si schopnost aplikace používaných fyzioterapeutických metod, postupů a konceptů na neurofyziologickém podkladě, které jsou podkladem pro zpracování bakalářské práce a to zejména v indikačních oblastech vnitřního lékařství, revmatologie, onkologie, neurologie, neurochirurgie, ortopedie, chirurgie, traumatologie, pediatrie včetně postupů vyšetření hybného systému a systémů vnitřních. Studenti absolvují odbornou souvislou praxi dle vlastního výběru na odděleních zdravotnického zařízení a v souladu s požadavky specifikovanými v Deníku odborné praxe (interna, chirurgie, ortopedie, gynekologie, dětské oddělení, rehabilitační oddělení, neurologie, neurochirurgie, ambulantní zařízení) na základě uzavřeného smluvního vztahu mezi FZS UJEP s vybraným zdravotnickým zařízením pod supervizí AP FZS.
|
Předmět poskytuje studentům získat dovednosti, které vychází ze současných poznatků v oblasti moderní fyzioterapie. Je vyučován na odborných specializovaných pracovištích zdravotnických zařízení, včetně lázeňských zřízení. Vede studenty k samostatné práci na kvalitní profesionální úrovni. Cílem výuky je osvojit si schopnost aplikace používaných fyzioterapeutických metod, postupů a konceptů na neurofyziologickém podkladě, které jsou podkladem pro zpracování bakalářské práce a to zejména v indikačních oblastech vnitřního lékařství, revmatologie, onkologie, neurologie, neurochirurgie, ortopedie, chirurgie, traumatologie, pediatrie včetně postupů vyšetření hybného systému a systémů vnitřních. Studenti absolvují odbornou souvislou praxi dle vlastního výběru na odděleních zdravotnického zařízení a v souladu s požadavky specifikovanými v Deníku odborné praxe (interna, chirurgie, ortopedie, gynekologie, dětské oddělení, rehabilitační oddělení, neurologie, neurochirurgie, ambulantní zařízení) na základě uzavřeného smluvního vztahu mezi FZS UJEP s vybraným zdravotnickým zařízením pod supervizí AP FZS.
Odborné znalosti: Student umí specifikovat jednotlivé indikační oblasti, vyjmenovat a popsat diagnózy uvedených indikačních oblastí, aktivně využívat fyzioterapeutické postupy, metody a koncepty. Odborné dovednosti: Student je schopen prokázat osvojení profesních dovedností v rámci ambulantní a klinické péče. Podílí se na sestavení individuálního programu fyzioterapie v rámci multidisciplinárního týmu. Obecné způsobilosti: Student umí aplikovat získané praktické dovednosti do praxe.
|
-
BERANOVÁ, Z., 2007. Léčení pohybem. Poznání nakladatelství. ISBN 978-80-86606-57-6. ISBN 978-80-86606-57-6.
-
DYLEVSKÝ, I., 2009. Kineziologie - základy strukturální kineziologie. Praha: Triton, s. r.o. ISBN 978-80-7387-324-0.. ISBN 978-80-7387-324-0.
-
ELIŠKA, O. a M. ELIŠKOVÁ, 2009. Aplikovaná anatomie pro fyzioterapeuty a maséry, Bratislava: Galén, s.r.o. ISBN 978-80-7262-590-1.. ISBN 978-80-7262-590-1.
-
FLANDERA, S., 2008. Sportovní masáže. 1. vyd. Olomouc: Poznání nakladatelství, 156 s. ISBN 978-80-86606-73-6.. ISBN 978-80-86606-73-6.
-
FLANDERA, S., 2010. Tejpování a kinezio - tejpování. 3. vyd. Olomouc: Poznání nakladatelství. 130 s. ISBN 978-80-87419-01.. ISBN 978-80-87419-01.
-
GROSS, M. J., J. FETTO a E. ROSEN, 2005. Vyšetření pohybového aparátu. 1. vyd. Praha: Triton, 599 s. ISBN 80-7254-720-8.. ISBN 80-7254-720-8.
-
JANOVSKÝ, J., 2006. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. 2 vyd. Praha: Triton, s.r.o. 173 s. ISBN 80-7257-730-5.. ISBN 80-7257-730-5.
-
KOLÁŘ, P. et al., 2009. Rehabilitace v klinické praxi. 1. vyd. Praha: Galén, s.r.o. 713 s. ISBN 978-80-7262-57-1. ISBN 978-80-7262-57-1.
-
KOLEKTIV AUTORŮ, 2007. Metoda Ludmily Mojžíšové - praktická cvičení. Nakladatelství XYZ. ISBN 978-80-4388-013-2.. ISBN 978-80-4388-013-2.
-
KUČERA, M., 1996. Pohyb v prevenci a terapii. 1. vyd. Praha: Karolinum, 196 s. ISBN 80-7184-042-4.. ISBN 80-7184-042-4.
-
NOVÁKOVÁ, E. et al., 2001. Terapie bederní páteře přístupem Robina McKenzie, Ilustracion, 2001. IBSN 80-238-7047-5.. ISBN 80-238-7047-5.
-
PAVLŮ, D., 2010. Speciální fyzioterapeutické koncepty a metody. Akademické nakladatelství CERM, s.r.o., 140 s. ISBN 80-7204-312-9.. ISBN 80-7204-312-9.
-
PODĚBRADSKÝ, J a R. PODĚBRADSKÁ, 2009. Fyzikální terapie - manuál a algoritmy. Praha: Grada Publishing, a.s. 218 s. ISBN 978-80-247-2899-5.. ISBN 978-80-247-2899-5.
-
RAŠEV, E., 1992. Škola zad. Praha: Direkt. 222 s. ISBN 80-900272-6-1.. ISBN 80-900272-6-1.
-
RAŠEV, E., 2006. Propriomed - učební skripta..
-
ROCK, C. M a S. P. KRUEGER, 2000. Agisticko-excentrické kontrakční postupy k ovlivnění funkčních poruch pohybového systému. 1. vyd. Zurich: Dr. Brugger - Institut. 144 s. ISBN 3-905407-01-9. ISBN 3-905407-01-9.
-
RYCHLÍKOVÁ, E., 2009. Manuální medicína. Praha: Maxdorf, s.r.o. 499 s. ISBN 978-80-7345-169-1. ISBN 978-80-7345-169-1.
-
SMÉKAL, D., 2006. Funkční hodnocení pohybového systému v kinantropologických studiích. 1. vyd. Olomouc: UP FTK, 90 s. ISBN8024413051.. ISBN 8024413051.
-
ŠPIŠÁK, L., 2010. Klinická balneologie. Praha: Universita Karlova - nakladatelství Karolinum. 275 s. ISBN 978-80-246-1654-4.. ISBN 978-80-246-1654-4.
-
TRNAVSKÝ, K. a M. SEDLÁČKOVÁ, 2002. Syndrom bolestivého ramene. Bratislava: Galén, s.r.o., 149 s. ISBN 80-7262-170-X.. ISBN 80-7262-170-X.
-
TRNAVSKÝ, K. a V. RYBKA, 2006. Syndrom bolestivého kolena. Bratislava: Galén, s.r.o. ISBN 80-7262-391-5. ISBN 80-7262-391-5.
-
VAVŘÍK, P., A. SOSNA, D. JAHODA a D. POKORNÝ, 2004. Endoprotéza kolenního kloubu, Praha: Triton, s.r.o. I82s. ISBN 80-7254-549-3.. ISBN 80-7254-549-3.
-
VOJTA, V. a A. PETERS, 2010. Vojtův princip. Praha: Grada Publishing,a.s. 180 s. ISBN 978-80-247-2710-3.. ISBN 978-80-247-2710-3.
-
WARD, J. a R. LINDEN, 2010. Základy fyziologie. Bratislava: Galén, s.r.o. 164 s. ISBN 978-80-7262-667-0.. ISBN 978-80-7262-667-0.
|