Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Témata přednášek: 1.Historie pediatrie, problematika novorozeneckého věku, vrozené vývojové vady. 2.Problematika nedonošených a rizikových novorozenců a význam pro studijní program. 3.Růst a vývoj dítěte organizace péče o dítě v ČR. 4.Onemocněné srdce a krevního oběhu. 5.Onemocněn í trávicího ústrojí. 6.Onemocnění centrální nervové soustavy. 7.Onemocnění respiračního ústrojí systému u dítěte. 8.Problematika alergie a poruch imunity, revmatologie. Hematologie. 9.Poruchy endokrinního systému.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Výuka předmětu je zaměřena na onemocnění dětského věku, které vyžadují intervenci fyzioterapeuta. Studenti získají informace o vyšetřovacích metodách, klinickém obrazu, terapii, prevenci vzniku i indikaci a kontraindikaci fyzioterapie. Studenti získají široký základ znalostí a schopnost uplatnit je v praxi.
Odborné znalosti: Student musí získat přehled o základních problémech dětského věku včetně principů diagnostických a léčebných postupů. Odborné dovednosti: Na základně výše zmíněných znalostí rozvíjet dovednosti potřebné k získání kvalifikace fyzioterapeuta. Obecné způsobilosti: Student je prakticky schopen uplatnit získané odborné znalosti v indikační oblasti fyzioterapie v pediatrii v praxi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Zápočet: písemný test, ev.ústní přezkoušení.
|
Doporučená literatura
|
-
KLÍMA, J a kol., 2016. Pediatrie pro nelékařské zdravotnické obory. 1.vyd. Grada. ISBN 978-80-247-5014-9..
-
KOLÁŘ, P. et al., 2009. Rehabilitace v klinické praxi. 1. vyd. Praha: Galen, 2009. IBSN 978-80-7262-675-1.. ISBN 978-80-7262-675-1.
|