Competencies acquired: The student is able to assess the strengths and weaknesses and needs of each client and learns to indicate music therapy treatment including creating singing, movement and/or listening to music. They can, using music therapy, provide avenues for communication that can be helpful for those who have difficulty expressing themselves verbally. The student masters music therapy techniques, which he can use and effectively help clients with various diagnoses. Teaching methods: Activating (musical games, creation, listening to music) Evaluation methods: Analysis of student performance
|
-
BENČÍKOVÁ, M. Muzikoterapie a specifické poruchy učení. Pedagogika, 2011. ISBN 978-80-247-35207-..
-
Gerlichová, M. Muzikoterapie v praxi, příběhy muzikoterapeutických cest. 2.vyd. Praha: Grada, 2021. 168 s. ISBN 978-80-271-4039-8..
-
KANTOR, J. Kreativní přístupy v rehabilitaci osob s těžkým kombinovaným postižením. Univerzita Palackého, 2014. ISBN 978-80-244-4358-4.
-
KANTOR, J., M. LIPSKÝ, WEBER, J. a kol. Základy Muzikoterapie. Psyché, 2009. ISBN 978-80-247-2846-9..
-
LINKA, A. Kapitoly z muzikoterapie. Rosice u Brna: Gloria, 1997. ISBN 80-901834-4-1.. Praha: Gloria., 1997. ISBN 80-901834-4-1.
-
MICHELS, U. Encyklopedický atlas hudby. 1.vyd. Brno: Nakladatelství Lidové Noviny, 2000.611 s. ISBN80-7106-238-3.. 1995.
-
MORENO, J. Rozehrát svou vnitřní hudbu: muzikoterapie a psychodrama. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-980-1.
-
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi.. Praha: Portál., 1998. ISBN 80-7178-264-5.
-
Vysloužil, J. Hudební slovník pro každého I, II. 1.vyd. Vizovice: Lípa, 350 s. ISBN 80-901199-0-5. 1995..
-
ZELEIOVÁ, J. Muzikoterapie: Východiska, koncepty, principy a praktické aplikace. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-237-9.
|