Získané způsobilosti: Student je schopen posoudit silné a slabé stránky a potřeby každého klienta a naučí se indikovat muzikoterapeutickou léčbu včetně vytváření zpěvu, pohybu anebo poslechu hudby. Umí, za využití muzikoterapie, poskytovat cesty pro komunikaci, které mohou být užitečné pro ty, kteří se obtížně vyjadřují slovy. Student zvládá muzikoterapeutické techniky, které umí použít a účinně tak pomáhat klientům s různými diagnózami. Vyučovací metody: Aktivizující (hudební hry, tvorba, poslech hudby) Hodnotící metody: Analýza výkonů studenta
|
-
BENČÍKOVÁ, M. Muzikoterapie a specifické poruchy učení. Pedagogika, 2011. ISBN 978-80-247-35207-..
-
Gerlichová, M. Muzikoterapie v praxi, příběhy muzikoterapeutických cest. 2.vyd. Praha: Grada, 2021. 168 s. ISBN 978-80-271-4039-8..
-
KANTOR, J. Kreativní přístupy v rehabilitaci osob s těžkým kombinovaným postižením. Univerzita Palackého, 2014. ISBN 978-80-244-4358-4.
-
KANTOR, J., M. LIPSKÝ, WEBER, J. a kol. Základy Muzikoterapie. Psyché, 2009. ISBN 978-80-247-2846-9..
-
LINKA, A. Kapitoly z muzikoterapie. Rosice u Brna: Gloria, 1997. ISBN 80-901834-4-1.. Praha: Gloria., 1997. ISBN 80-901834-4-1.
-
MICHELS, U. Encyklopedický atlas hudby. 1.vyd. Brno: Nakladatelství Lidové Noviny, 2000.611 s. ISBN80-7106-238-3.. 1995.
-
MORENO, J. Rozehrát svou vnitřní hudbu: muzikoterapie a psychodrama. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-980-1.
-
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi.. Praha: Portál., 1998. ISBN 80-7178-264-5.
-
Vysloužil, J. Hudební slovník pro každého I, II. 1.vyd. Vizovice: Lípa, 350 s. ISBN 80-901199-0-5. 1995..
-
ZELEIOVÁ, J. Muzikoterapie: Východiska, koncepty, principy a praktické aplikace. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-237-9.
|