Vyučující
|
-
Tichá Kateřina, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata cvičení: 1. diagonála HK 2. diagonála HK, lopatka
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován jako praktický. Seznamuje studenty se základními principy konceptu na neurofyziologickém podkladě - proprioceptivní neuromuskulární facilitace (PNF). Zahrnuje nácvik využití facilitačních mechanismů a praktického provedení 1. a 2. diagonály na HK včetně lopatky. Cílem výuky předmětu je získání odborných znalostí a dovedností, které studenti následně uplatní v odborné praxi a to v indikační oblasti neurologie, ortopedie, revmatologie, pediatrie.
Odborné znalosti: Student prokazuje znalosti základních facilitačních mechanismů konceptu PNF. Odborné dovednosti: Student umí použít základní principy konceptu PNF v rámci 1. a 2. diagonály HK, včetně lopatky. Obecné způsobilosti: Student je schopen prakticky použít základní principy konceptu PNF 1. a 2. diagonály HK, včetně lopatky v jednotlivých indikačních oblastech v praxi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Účast na výuce cvičení, prokázání praktických dovedností.
|
Doporučená literatura
|
-
HOLUBÁŘOVÁ, J. a D. PAVLŮ, 2007. Proprioceptivní neuromuskulární facilitace. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1294-2.. ISBN 978-80-246-1294-2.
-
KOLÁŘ, P. a kol., 2009. Rehabilitace v klinické praxi. Bratislava: Galén, s.r.o. ISBN 978-80-7262-657-1.. ISBN 978-80-7262-657-1.
|