Název předmětu | Terapeutické techniky a činnosti II |
---|---|
Kód předmětu | KE/TT2E5 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | nespecifikováno |
Studijní praxe | nespecifikováno |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata přednášek: 1. Hodnota výtvarných a rukodělných činností v Ergoterapii 2. Analýza činnosti 3. Analýza činnosti - praktické ukázky 4. Vliv práce na lidský organismus 5. Využití terapeutických technik při skupinové ergoterapii 6. Košíkářství - využití pedigu, proutí, papíru. Indikace, kontraindikace, BOZP. 7. Využití papíru - volba druhu papíru a techniky. Indikace, kontraindikace, BOZP. 8. Využití textilního materiálu - tradiční ruční práce, práce s textilem a další techniky. Indikace, kontraindikace, BOZP. 9. Práce s těstem a jinými hmotami - slané těsto, využití hlíny, fimo hmoty apod. Indikace, kontraindikace, BOZP. 10. Práce s drátem - drátování, výroba bižuterie. Indikace, kontraindikace, BOZP. 11. Využití dostupných materiálů v ergoterapii. Témata seminářů: 1. - 11: Vybrané terapeutické techniky se zaměřením na rukodělné činnosti, společenské a taneční hry, výrobu individuálních kompenzačních nebo didaktických pomůcek. Kineziologický rozbor jednotlivých činností. Dózování činností.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Demonstrace |
Výstupy z učení |
Předmět učí studenty základní znalosti různých druhů lidských činností, znalost materiálů a nástrojů. Seznamuje s různými variacemi pracovních činností, uvědomí si jejich použití u různých druhů onemocnění. Předmět je koncipován jako praktický. Rozbor jednotlivých činností usnadní studentům rozhodování o použití v léčebné rehabilitaci, s ohledem na cíle ergoterapie.
Oborové znalosti: Student umí vysvětlit zásady a postupy při aplikaci konkrétní terapeutické techniky v ergoterapii. Oborové dovednosti: Student provede rozbor činnosti dle kazuistiky. Ovládá konkrétní techniku a na základě provedeného kineziologického rozboru navrhne vhodný postup, s ohledem na věk a dg. pacienta. Student dokáže uzpůsobit nebo vyrobit jednoduchou individuální kompenzační nebo didaktickou pomůcku. |
Předpoklady |
Splnění předmětu Terapeutické techniky a činnosti I.
KE/TTEK5 ----- nebo ----- KE/TT1E5 |
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Výroba kompenzační nebo didaktické pomůcky pro využití v ergoterapii, její prezentace, písemný test. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|