Předmět: Odborná souvislá praxe V

» Seznam fakult » FZS » KE
Název předmětu Odborná souvislá praxe V
Kód předmětu KE/SPE59
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kynštová Hana, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata cvičení: 1. - 2. týden: studentem zvolené pracoviště v souladu s profilem absolventa Student v rámci praxe provede vyšetření pohyblivosti páteře, vyšetření kognitivnívh funkcí, reminiscenční terapii, Mirror therapy, koncept bazální stimulace (využití Snoezelenu), cvičení jemné motoriky ruky (Využití terapeutických pomůcek), Senzomotorickou stimulaci (využití labilních ploch), jednu z cílených ergoterapeutických metod a konceptů (PANat metoda, CIMPT, Míčková facilitace dle zdeny Jebavé, Bobath koncept, Senzorická integrace dle J. Ayres, terapeutické dlahování aj.), realizuje vstupní vyšetření, naplánuje ergoterapeutickou intervenci, výstupní vyšetření a hodnocení, provádí průběžné vedení ergoterapeutických záznamů. 3. - 5. týden: studentem zvolené pracoviště v souladu s profilem absolventa Student v rámci praxe provede vyšetření pohyblivosti páteře, vyšetření kognitivnívh funkcí, reminiscenční terapii, Mirror therapy, koncept bazální stimulace (využití Snoezelenu), cvičení jemné motoriky ruky (Využití terapeutických pomůcek), Senzomotorickou stimulaci (využití labilních ploch), jednu z cílených ergoterapeutických metod a konceptů (PANat metoda, CIMPT, Míčková facilitace dle zdeny Jebavé, Bobath koncept, Senzorická integrace dle J. Ayres, terapeutické dlahování aj.), realizuje vstupní vyšetření, naplánuje ergoterapeutickou intervenci, výstupní vyšetření a hodnocení, provádí průběžné vedení ergoterapeutických záznamů.

Studijní aktivity a metody výuky
Demonstrace
Výstupy z učení
Předmět poskytuje studentům dovednosti z praktické ergoterapie. Je vyučován na odborných pracovištích zdravotnických zařízení, včetně specializovaných zařízení a v zařízeních sociálních služeb. Vede studenty k samostatné práci na profesionální úrovni. Cílem předmětu je získat znalost aplikace ergoterapeutických postupů v základních indikačních oblastech, znalost zásad léčebných a rehabilitačních postupů při plnění komplexního ergoterapeutického programu.
Odborné znalosti: Student si prohloubí znalosti a praktické dovednosti získané v odborných předmětech studijního oboru a naučí se respektovat zvláštnosti klientů, pravidla a zásady etiky chování ergoterapeuta. Odborné dovednosti: Student dovede s ohledem na diagnózu pacienta zvolit vhodný způsob vstupního a výstupního vyšetření, naplánovat ergoterapeutickou intervenci s ohledem na diagnózu a věk klienta. Obecné způsobilosti: Student je schopen realizovat vyšetření pohyblivosti páteře, vyšetření kognitivnívh funkcí, reminiscenční terapii, Mirror therapy, koncept bazální stimulace (využití Snoezelenu), cvičení jemné motoriky ruky (Využití terapeutických pomůcek), Senzomotorickou stimulaci (využití labilních ploch), jednu z cílených ergoterapeutických metod a konceptů (PANat metoda, CIMPT, Míčková facilitace dle zdeny Jebavé, Bobath koncept, Senzorická integrace dle J. Ayres, terapeutické dlahování aj.), navrhnout ergoterapeutický plán a realizovat ho. Je schopen vedení ergoterapeutické dokumentace a administrativy v ergoterapii.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

100% účast na Odborné souvislé praxi V, zpracování a prezentace kazuistiky, klinický popis diagnózy dle pokynů vyučujícího.
Doporučená literatura
  • JANDA a kol. Svalové funkční testy. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 328 s. ISBN 80-247-0592-3.
  • DYLEVSKÝ, I. Funkční anatomie. Praha: Grada, 2009. 544s. ISBN 978-80-247-3240-4. 1995.
  • GILBERTOVÁ S., MATOUŠEK, O. Ergonomie. Praha: 2003..
  • HAŠKOVCOVÁ , H . Fenomen stáří. 1. vyd. Praha: Panorama, 1990. 407 s. ISBN 80-7038-158-2..
  • JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha: Triton, s.r.o., 2006. ISBN 80-7257-730-5.. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-730-5.
  • JELÍNKOVÁ, J. a kol. Ergoterapie. 1. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-5837. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-583-7.
  • KOLÁŘ, P. et al. Rehabilitace v klinické praxi 1. vyd.Praha: Galén, 2009, 713s. ISBN 978-80-7262-657-1. ISBN 978-80-7262-657-1.
  • kolektiv autorů. Rehabilitace v klinické praxi. Bratislava: Galén, s.r.o., 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.. 1994.
  • KRIVOŠÍKOVÁ, M. Úvod do ergoterapie. Praha: Grada 2011. ISBN 978-80-247-2699-1..
  • LIPPERTOVÁ - GRÚNEROVÁ,M. Rehabilitace pacientů v kómatu. 1. vyd. Praha: Galén, 2013. 116 s. ISBN 9788072627615..
  • PILNÝ, J., R. SLODIČKA a kol. Chirurgie ruky. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3295-4. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-3295-4.
  • VÉLE, F. Kineziologie. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-837-1.
  • VOTAVA, J. Ucelená rehabilitace osob se zdravotním postižením. Praha: Karolinum, 2005. 207 s. ISBN 80-246-0708-5.. 2005. ISBN 80-246-0708-5.
  • ŽIŽKA, Z. Pomůcky pro osoby se zdravotním postižením. Praha: Grada Publishing, 2012. 106 s. ISBN: 978-80-87181-07-2.. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-87181-07-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických studií Studijní plán (Verze): Ergoterapie (P19) Kategorie: Zdravotnictví 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní