Předmět: Rehabilitace kognitivních funkcí

» Seznam fakult » FZS » KE
Název předmětu Rehabilitace kognitivních funkcí
Kód předmětu KE/RKEK
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vostrý Michal, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata seminářů: 1. konzultace: Výběr vhodných testů pro konkrétní kasuistiky. Vyšetření pacienta po zranění mozku, navržení metod pro cvičení koncentrace a pozornosti. 2. konzultace: Trénink porušených neuropsychologických schopností. Využití počítače pro cvičení mozkové výkonnosti, vytváření náplně volného času.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Předmět úzce navazuje na ergoterapii v neurologii a souvisí též s informacemi z psychologie. Předkládá možnosti terapie kognitivních poruch při různých postiženích. Studenti se seznámí s testováním a terapeutickými metodami, které se aplikují při poruchách koncentrace, pozornosti, logického myšlení
Oborové znalosti: Studenti umí vyšetřit úroveň kognitivních funkcí. Oborové dovednosti: Na základě vyšetření kognitivních funkcí stanovit plán rozvoje porušených schopností. Jsou schopni vyhodnotit situaci a navázat kontakt s klientem.
Předpoklady
Není stanoven podmiňující předmět.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Aktivní účast na výuce. Vytvoření přehledu testů, ústní zkouška.
Doporučená literatura
  • BERAN, J. Psychoterapeutický přístup v klinické praxi.H&H. Praha: 1992.
  • HALLOWELL, E. Poruchy pozornosti v dětství i dospělosti.1.vyd. Praha: Návrat domů, 2007. 306 s.. 2007. ISBN 978-80-7255-154-5.
  • HOLMEROVÁ, I. Péče o pacienty s kognitivní poruchou. Gerontologické centrum, 2007 ISBN 80-254-0177-4.
  • HORT, K. Paměť a její poruchy: paměť z hlediska neurovědního a klinického. 1.vyd. Praha: Maxdorf, 2007. 422 s. ISBN 978-80-7345-004-5. 2007. ISBN 978-80-7345-004-5.
  • Kulišťák, P. Neuropsychologie. 2., aktualiz. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-891-3.. 2003. ISBN 80-7178-554-7.
  • MALIA, K.;BRANNAGAN, A. Jakprováděttréninkkognitivníchfunkcí: praktická příručka pro každého. CEREBRUM, 2010. ISBN: 80-904357-3-5.
  • PEDRETTI, L. W. Occupational therapy. 4.vyd. St. Louis: Mosby, 1996. 876 s. ISBN 0-8151-6812-8.
  • REKTOR, I. a kol. Centrální poruchy hybnosti v praxi-movement disorders. 1.vyd. Praha: Triton, 2003. 196 s. ISBN 80-7254-418-7.
  • STAUB, G. Cvičíme paměť.1.vyd. Brno: Computer Press, 2007. 100s. ISBN 978-80-251-1539-8. 2007. ISBN 978-80-251-1539-8.
  • WILSON, B. Rehabilitation of Memory. Guildford Press. London. 1987.
  • ZOLTÁN, B. Vision, perception end cognition.3.edition Slack Inc.. 1996. ISBN 1-55642-265-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr