Cílem kurzu je naučit studenty základní terminologii tohoto oboru a získat obecné znalosti a důležitá fakta o muzikoterapii pro zdravotní léčbu a vzdělávací cíle v praxi.
Studenti získají kompetence v muzikoterapii jako zdravotnické profesi, kde se zaměří na konkrétní obtíže spojené s jednotlivým onemocněním. Studenti jsou schopni posoudit silné a slabé stránky a potřeby každého klienta a naučí indikovant muzikoterapeutickou léčbu včetně vytváření zpěvu, pohybu a / nebo poslechu hudby. Umí, za využití muzikoterapie, poskytovat cesty pro komunikaci, které mohou být užitečné pro ty, kteří se obtížně vyjadřují slovy. Studenti se naučí techniky, které účinně pomáhají při nejrůznějších problémech a potížích u různých diagnóz.
|
-
BENČÍKOVÁ, M. Muzikoterapie a specifické poruchy učení.. Pedagogika, 2011. ISBN 978-80-247-35207-.
-
Gerlichová, M. Muzikoterapie v praxi, příběhy muzikoterapeutických cest. 2.vyd. Praha: Grada, 2021. 168 s. ISBN 978-80-271-4039-8..
-
KANTOR, J., M. LIPSKÝ aj. WEBER a kol. Základy Muzikoterapie. Psyché, 2009. ISBN 978-80-247-2846-9..
-
LINKA, A. Kapitoly z muzikoterapie. Rosice u Brna: Gloria, 1997. ISBN 80-901834-4-1..
-
MICHELS, U. Encyklopedický atlas hudby. 1.vyd. Brno: Nakladatelství Lidové Noviny, 2000.611 s. ISBN80-7106-238-3.. 1995.
-
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální a klinické práci.. Praha: Portál, 1998.
-
VYSLOUŽIL, J. Hudební slovník pro každého I, II. 1.vyd. Vizovice: Lípa, 350 s. ISBN 80-901199-0-5. 1995..
|