Seminar Topics: 1. Introduction to the study, etiopetogenesis of diseases in internal medicine, basic examination methods in internal medicine, treatment procedures internally, general symptomatology - geriatric specifics, examination of basic physiological functions and examination of cardiac patients, use of ICT in therapy 2. ICT as part of occupational therapy + review study 3. Programs suitable for occupational therapy interventions 4. ICT in dementia 5. ICT in Parkinson's disease 6. ICT at Artroz 7. Practical use of programs on PC 8. Practical use of the game console 9. Repetition
|
The aim of the course is to provide theoretical basics for occupational therapy, especially knowledge of general symptoms of diseases, to acquaint them with examination and treatment methods and to provide special knowledge of individual diseases and acute conditions. The importance of prevention is emphasized. The aim is to enable students to acquire theoretical background concerning examination methods, clinical signs and treatment methods of internal diseases, which will be complemented by the use of modern technologies in clinical practice.
Expertise: Student demonstrates professional knowledge of modern technologies that are used in occupational therapy. In connection with this knowledge, the student demonstrates expertise in the use of individual modern technologies and individual programs in the most frequent diagnoses of geriatric clients. Professional skills: The student can choose the intervention program with the chosen modern technology for individual diagnoses. Competences: The student is able to apply theoretical knowledge of examination methods in practice. They are able to adequately incorporate modern technologies into occupational therapy intervention.
|
-
CHROBÁK, L. Propedeutika vnitřního lékařství. 10.vyd. Grada Publishing, 191s. ISBN 80-247-0609-3. 2003.. 1997. ISBN 80-247-0609-3. 20.
-
KLENER, P. a kol. Základy vnitřního lékařství pro bakalářské studium. 1.vyd. Praha: Vydavatelství Karolinum, 170s. ISBN 80-7184-121-8. 1996. ISBN 80-7184-121-8.. 1996. ISBN 80-7184-121-8.
-
TOMCZYK, L. Vzdělávání seniorů v oblasti nových médií. Přeložila Joanna SZANIAWSKA. Praha: Asociace institucí vzdělávání dospělých ČR, 2015. ISBN 978-80-904531-9-7.. ISBN 978-80-904531-9-7.
-
TOPINKOVÁ, E. Geriatrie pro praxi. Praha: Galén, 2005. ISBN 80-7262-365-6.. Praha: Galén, 2005. ISBN 80 - 7262-365-6.
-
VÁVROVÁ, V. A KOL. Cystická fibróza. Praha:Grada,2005.520s. ISBN 80-247-0531-1.. ISBN 80-247-0531-1.
-
VOSTRÝ, M. a L., DONČEVOVÁ. 2016. Trénování paměti v ergoterapii pomocí herní konzole u lehkého typu demence. In: Sociálno-zdravotnícke spektrum/Social health spectrum, roč. 2016, ISSN 1339-2379..
-
VOSTRÝ, M. a L., DONČEVOVÁ. 2017. Trénování pozornosti a orientace u osob s Alzheimerovou chorobou -lehkého typu, pomocí ICT. In: Rehabilitácia, roč. 54, č. 1, s. 34-50 (80 s.), ISSN 0375 -0922..
-
VOSTRÝ, M.. 2017. Využití testu Purdue Pegboard při testování jemné motoriky u seniorů trpících Alzheimerovou chorobou. In: Sociálno-zdravotnícke spektrum/Social health spectrum, roč. 2017, ISSN 1339-2379..
-
VRUBEL, M., VOSTRÝ, M., a M., VÍTKOVÁ et al.. 2016. Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích II. Brno: Masarykova univerzita, 140 s., ISBN 978-80-210-8468-1.. ISBN 978-80-210-8468-1.
|