Témata seminářů: 1.Úvod do studia, etiopetogeneze chorob ve vnitřním lékařství, základní vyšetřovací metody v interně, léčebné postupy v interně, obecná symptomatologie - geriatrická specifika, vyšetření základních fyziologických funkcí a vyšetření kardiaků, využití ICT v terapii, 2.ICT jako součást ergoterapie + přehledová studie 3.Programy vhodné pro ergoterapeutické intervence 4.ICT u demencí 5.ICT u Parkinsonovy choroby 6.ICT u Artroz 7.Praktické využití programů na PC 8.Praktické využití herní konzole 9.Opakování
|
Cílem předmětu je poskytnout teoretické základy pro ergoterapii, především znalosti obecných příznaků chorob, seznámit je s vyšetřovacími a léčebnými metodami a dále pak poskytovat speciální znalosti o jednotlivých chorobách a akutních stavech. Zdůrazňuje se význam prevence. Cílem je umožnit posluchačům získat teoretické podklady týkající se vyšetřovacích metod, klinických příznaků a léčebných metod interních onemocnění, které vhodně doplní o využití moderních technologií v rámci klinické praxe.
Odborné znalosti: Student prokazuje odborné znalosti moderních technologií, které se uplatňují v ergoterapii. V souvislosti s těmito znalostmi student prokazuje odborné znalosti ve využití jednotlivých moderních technologií a jednotlivých programů u nejčastějších diagnóz geriatrických klientů. Odborné dovednosti: Student umí vhodně zvolit intervenční program se zvolenou moderní technologií k jednotlivým diagnózám. Obecné způsobilosti: Student je schopen použít teoretické poznatky vyšetřovacích metod v praxi. Je schopen adekvátně zařadit moderní technologie do ergoterapeutické intervence.
|
-
CHROBÁK, L. Propedeutika vnitřního lékařství. 10.vyd. Grada Publishing, 191s. ISBN 80-247-0609-3. 2003.. 1997. ISBN 80-247-0609-3. 20.
-
KLENER, P. a kol. Základy vnitřního lékařství pro bakalářské studium. 1.vyd. Praha: Vydavatelství Karolinum, 170s. ISBN 80-7184-121-8. 1996. ISBN 80-7184-121-8.. 1996. ISBN 80-7184-121-8.
-
TOMCZYK, L. Vzdělávání seniorů v oblasti nových médií. Přeložila Joanna SZANIAWSKA. Praha: Asociace institucí vzdělávání dospělých ČR, 2015. ISBN 978-80-904531-9-7.. ISBN 978-80-904531-9-7.
-
TOPINKOVÁ, E. Geriatrie pro praxi. Praha: Galén, 2005. ISBN 80-7262-365-6.. Praha: Galén, 2005. ISBN 80 - 7262-365-6.
-
VÁVROVÁ, V. A KOL. Cystická fibróza. Praha:Grada,2005.520s. ISBN 80-247-0531-1.. ISBN 80-247-0531-1.
-
VOSTRÝ, M. a L., DONČEVOVÁ. 2016. Trénování paměti v ergoterapii pomocí herní konzole u lehkého typu demence. In: Sociálno-zdravotnícke spektrum/Social health spectrum, roč. 2016, ISSN 1339-2379..
-
VOSTRÝ, M. a L., DONČEVOVÁ. 2017. Trénování pozornosti a orientace u osob s Alzheimerovou chorobou -lehkého typu, pomocí ICT. In: Rehabilitácia, roč. 54, č. 1, s. 34-50 (80 s.), ISSN 0375 -0922..
-
VOSTRÝ, M.. 2017. Využití testu Purdue Pegboard při testování jemné motoriky u seniorů trpících Alzheimerovou chorobou. In: Sociálno-zdravotnícke spektrum/Social health spectrum, roč. 2017, ISSN 1339-2379..
-
VRUBEL, M., VOSTRÝ, M., a M., VÍTKOVÁ et al.. 2016. Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích II. Brno: Masarykova univerzita, 140 s., ISBN 978-80-210-8468-1.. ISBN 978-80-210-8468-1.
|