Téma semináře: 1. konzultace Úvod do studia, možnosti moderních technologií v ergoterapii. Praktické využití moderních komunikačních technologií s ohledem na vybranou problematiku. Samostudium: Využití moderních technologií ve světě - rešerše, problematika seniorského věku, ergoterapie u geriatrických klientů se zaměřením na demence, Parkinsonovu chorobu, revmatické potíže.
|
Cílem předmětu je poskytnout teoretické základy moderních komunikačních technologií, které lze využít v ergoterapeutické praxi s ohledem na vybrané diagnózy seniorského věku. Předmět využití moderních technologií v terapii geriatrických klientů, tak doplňuje předměty: ergoterapie v geriatrii, interna a geriatrie či rehabilitaci kognitivních funkcí. Samotná ergoterapeutická intervence u zvolených problematik geriatrických klientů, tak bude vhodně doplněna o možnosti využití moderních komunikačních technologií.
Odborné znalosti: Student prokazuje odborné znalosti ergoterapeutické intervence u vybraných diagnóz seniorského věku s ohledem na možnosti využití moderních komunikačních technologií. V souvislosti s těmito znalostmi student porozumí vybraným onemocněním. Prokazuje široké znalosti podstaty geriatrické problematiky, na základě čehož dokáže vhodně doplnit intervenční postupy využitím moderních technologií. Odborné dovednosti: Student umí použít základní principy ergoterapie u geriatrických klientů, které vhodně doplňuje využitím moderních technologií s ohledem na věk, pohlaví, diagnózu atp., Obecné způsobilosti: Student je schopen použít teoretické poznatky využití moderních technologií v praxi. Je schopen charakterizovat funkci zvolené technologie a popsat tak výsledky samotné intervence. Je schopen samostatně a zodpovědně volit jednotlivé typy moderních technologií, jakožto doplňující činnosti v ergoterapii.
|
-
FUČÍK, M. a kol. Interní propedeutika. 1.vyd. Praha: Avicenum, 1987.
-
CHROBÁK, L. Propedeutika vnitřního lékařství. 10.vyd. Grada Publishing, 191s. ISBN 80-247-0609-3. 2003.. 1997. ISBN 80-247-0609-3. 20.
-
KLENER, P. a kol. Základy vnitřního lékařství pro bakalářské studium. 1.vyd. Praha: Vydavatelství Karolinum, 170s. ISBN 80-7184-121-8. 1996. ISBN 80-7184-121-8.. 1996.
-
TOPINKOVÁ, E. Geriatrie pro praxi. Praha: Galén, 2005. ISBN 80-7262-365-6.. Praha: Galén, 2005. ISBN 80 - 7262-365-6.
-
VÁVROVÁ, V. A KOL. Cystická fibróza. Praha:Grada,2005.520s. ISBN 80-247-0531-1.. ISBN 80-247-0531-1.
-
VOSTRÝ, M. a L., DONČEVOVÁ. 2016. Trénování paměti v ergoterapii pomocí herní konzole u lehkého typu demence. In: Sociálno-zdravotnícke spektrum/Social health spectrum, roč. 2016, ISSN 1339-2379..
-
VOSTRÝ, M. a L., DONČEVOVÁ. 2017. Trénování pozornosti a orientace u osob s Alzheimerovou chorobou -lehkého typu, pomocí ICT. In: Rehabilitácia, roč. 54, č. 1, s. 34-50 (80 s.), ISSN 0375 -0922..
-
VOSTRÝ, M., PECHAROVÁ, P. a H. KYNŠTOVÁ, 2017. Působnost ergoterapie v rehabilitaci osob s Alzheimerovou chorobou či jinou demencí. In: Zborník abstraktov: VII. Medzinárodný neurorehabilitační kongres Neurorehab, Kúpele Lúčky (ALMIL): Neurorehab, s. 71, ISBN 978-80-971938-4-3.. ISBN 978-80-971938-4-3.
-
VOSTRÝ, M., 2017. Využití testu Purdue Pegboard při testování jemné motoriky u seniorů trpících Alzheimerovou chorobou. In: Sociálno-zdravotnícke spektrum/Social health spectrum, roč. 2017, ISSN 1339-2379..
-
VRUBEL, M., VOSTRÝ, M., a M., VÍTKOVÁ et al., 2016. Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích II.Brno: Masarykova univerzita, 140 s., ISBN 978-80-210-8468-1.. ISBN 978-80-210-8468-1.
|