Předmět: Ergodiagnostika a pracovní rehabilitace

» Seznam fakult » FZS » KE
Název předmětu Ergodiagnostika a pracovní rehabilitace
Kód předmětu KE/EPRK9
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Štolová Ivana, Mgr.
Obsah předmětu
Témata přednášek: 1. konzultace: Pojem předpracovní a pracovní rehabilitace, legislativní základ, možnost zaměstnávání osob se ZP. Podporované zaměstnávání, chráněné pracovní místo. Zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti. Abilympiáda. Témata seminářů: 1. konzultace: Metodika ergodiagnostického hodnocení pacienta rehabilitačním týmem. Bilanční diagnostika. Úloha ergoterapeuta. Modelové činnosti a ergodiagnostické testování a jejich další využití. Modelové činnosti v ergoterapii. Profesiogram. Samostudium: Studium projektů zaměřených na zaměstnávání osob se zdravotním postižením. Seznámení s aktivitami České unie podporovaného zaměstnávání.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický a navazuje na oborové předměty ergoterapie. Prezentuje program ergodiagnostického hodnocení s cílem určit předpoklady pro pracovní začlenění. Popisuje systém pracovní rehabilitace, koordinovaný Úřady práce a možnosti získaní zaměstnání osoby se ZP na chráněném pracovním místě či v rámci podporovaného zaměstnávání.
Odborné znalosti: Student zná základy ergodiagnostiky a příslušných testů. Orientuje se v pracovní rehabilitaci, v typech architektonických bariér a zařazování klientů na chráněné pracovní místo. Odborné dovednosti: Student umí použít ergodiagnostické testy a na základě výsledků stanovit ergoterapeutické postupy, které umožní návrat klienta do pracovního procesu. Je schopen aplikovat vědomosti do nácviku, překonávání a odstraňování architektonických bariér. Spolupracuje s klienty v terapeutických dílnách. Obecné způsobilosti: Student je schopen podílet se na ergo diagnostickém vyšetření v rámci svých kompetencí a realizovat předpracovaní či pracovní rehabilitaci klientů.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
zápočet: seminární práce dle pokynů vyučujícího, zkouška: prezentace návrhu modelové činnosti dle zadání vyučujícího
Doporučená literatura
  • Zákon č. 435/2004 Sb. o zaměstnanosti..
  • GILBERTOVÁ, S. a O. MATOUŠEK. Ergonomie: optimalizace lidské činnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0226-6..
  • JACOBS, K. Ergonomics for Therapists. Butterworth. USA, 2007, 380 s. ISBN-978-0-323-04853-8..
  • JELÍNKOVÁ, J., M. KRIVOŠÍKOVÁ a L. ŠAJTAROVÁ. Ergoterapie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-583-7..
  • KLUSOŇOVÁ, E. Ergoterapie v praxi. Brno: NCO NZO, 2011. ISBN 978-80-7013-538-8..
  • KOLÁŘ, P a kol. Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1..
  • KRIVOŠÍKOVÁ, M. Úvod do ergoterapie. Praha: Grada 2011. ISBN 978-80-2472-699-1..
  • PFEIFFER, J. a kol. Koordinovaná rehabilitace. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, 2014. ISBN 978-80-7394-461-2.. ISBN 978-80-7394-461-2.
  • SEIFERT, B., L. ČELEDOVÁ a kol. Základní pojmy praktického a posudkového lékařství. Karolinum. Praha, 2012, 193 s. ISBN 978-80-246-2082-4.. Praha, 2012. ISBN 978-80-246-2082-4.
  • VODÁKOVÁ, J. a kol. Speciální pracovní výchova a ergoterapie. 1. vyd. Praha: UK Praha, 2003. 90 s. ISBN 80-7290-113-3..
  • VOTAVA, J. Ucelená rehabilitace osob se zdravotním postižením. Praha: Karolinum, 2005. 207 s. ISBN 80-246-0708-5..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických studií Studijní plán (Verze): Ergoterapie (K19) Kategorie: Zdravotnictví 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní