Předmět: Ergoterapie v indikačních oblastech II

» Seznam fakult » FZS » KE
Název předmětu Ergoterapie v indikačních oblastech II
Kód předmětu KE/EI2K5
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kynštová Hana, PhDr. Ph.D.
  • Vostrý Michal, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata přednášek: 1. konzultace: Ergoterapie v revmatologii (RA, MB, JIA) Ergoterapie v interně (IM, ICHS, DM, respirační onemocnění). 2. konzultace: Ergoterapie v psychiatrii. Témata seminářů: 1. konzultace: Práce ve skupině - rozbory kasuistik, návrhy terapie dle diagnóz. Samostudium: Osteoartrozy Přehled a využití testů v revmatologii a interně. Cílené činnosti v ergoterapii

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Předmět je základním oborovým předmětem. Je koncipován jako teoreticko praktický, navazuje na přednášky z teorie ergoterapie a přednášky z psychologie, z pediatrie, z psychiatrie a z interny. Předmět se věnuje problematice ergoterapie u jedinců s mentálním postižením a kombinovaných postižení, ergoterapii v psychiatrii a ergoterapii v interně. Studenti získají znalosti o využití ergoterapie v těchto oborech. Seznamují se s možnostmi cílené činnosti zvolené se zřetelem na aspekty fyzické i psychické. Je zdůrazněna komplexnost léčby, rehabilitace a spolupráce s rodinou a popř. školou. Seznamuje s problematikou ergoterapie dětí v podmínkách nemocnic, léčebných ústavů, dětských domovů a speciálních škol. Důraz je kladen na využití ergoterapeutického poradenství.
Oborové znalosti: Student získá teoretické znalosti umožňující aplikaci vhodných terapeutických postupů v oblastech smyslových vad, pediatrie a psychiatrie. Oborové dovednosti: Student je schopen na základě diagnostiky v dané klinické oblasti aplikovat vhodné terapeutické metody a postupy.
Předpoklady
Není stanoven podmiňující předmět.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Zpracování písemného materiálu dle zadání vyučujícího - rozbor kasuistiky pacienta z daných indikačních oblastí. Ústní zkouška.
Doporučená literatura
  • CARRARO, L. Obnova pohybu po cévní mozkové příhodě. Rehalb. 2002..
  • Dušek, K., Večeřová-Procházková, A. Diagnostika a terapie duševních poruch. Praha, 2010. ISBN 978-80-247-1620-6.
  • HOPKINS, H. D., SMITH, H. D. Wilard and Spackman´s Occupational Therapy. J. B. Lippincot comp. 1993..
  • CHROBÁK, L. Propedeutika vnitřního lékařství. 10.vyd. Grada Publishing, 191s. ISBN 80-247-0609-3. 2003.
  • JELÍNKOVÁ, J., KRIVOŠÍKOVÁ, M., ŠAJTROVÁ, L. Ergoterapie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-583-7. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-583-7.
  • JIRÁK, R. Gerontopsychiatrie. Praha: Galén, 2013. ISBN 978-80-7262-873-5.. Praha, 2013. ISBN 978-80-7262-873-5.
  • KALVACH, Z., ONDERKOVÁ, A. Stáří. 1.vyd. Praha: Galén, 2006. 44s. ISBN 80-7262-455-4.
  • KÁŠ, S. Cévní mozkové příhody. 3. vyd. Praha: Brána, 1995. 142 s..
  • KLUSOŇOVÁ, E. Ergoterapie v praxi. Brno, 2011. ISBN 978-80-7013-535-8.. 1990.
  • KLUSOŇOVÁ, E. Ergoterapie v praxi.. Brno: NCO NZO, 2011. ISBN 978-80-7013-535-8.
  • KOLÁŘ, P. et al. Rehabilitace v klinické praxi 1. vyd.Praha: Galén, 2009, 713s. ISBN 978-80-7262-657-1. ISBN 978-80-7262-657-1.
  • KRIVOŠÍKOVÁ, M. Úvod do ergoterapie. Praha: Grada Publishing, 2011. 368 s. ISBN 978-247-2699-1.. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2699-1.
  • KŘIVOHLAVÝJ. Psychologie nemoci, Praha: Grada, 2002. 1. vydání, 198s. ISBN 80-247-0179-0.
  • LÁTALOVÁ K. Agresivita v psychiatrii. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4454-4.. Praha, 2013. ISBN 978-80-204-2798-4.
  • LAZZARI, S. Vývoj dítěte v 1. - 3. roce.. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-3734-8.
  • LEBL, Jan, Kamil PROVAZNÍK a Ludmila HEJCMANOVÁ. Preklinická pediatrie. 2., přeprac. vyd. Praha: Galén, 2007. ISBN 978-80-7262-438-6.. Praha, 2008. ISBN 978-80-7262-578-9.
  • LINKE-VIETEN, E. Klinická revmatologie 1.vyd.Praha:Galén.2003,952s.ISBN 80-72-621742.
  • LINKE-VIETEN, E. Teoretischer Bezugsrahmen Ergotherapeutischer Methoden in der Psychiatrie. 2.vyd. Schutz Kiechner, 1997. 41 s. ISBN 3-8248-0151-5.
  • MUNTAU, A., C. Pediatrie.. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2525-3.
  • NEUBAUEROVÁ, L. a kol. Ucelená rehabilitace osob s postižením centrální nervové soustavy. Praha: Gaudeamus, 2011. ISBN 978-80-7435-109-9.. Praha, 2011. ISBN 978-80-7435-109-9.
  • PEDRETTI, L. W. Occupational therapy. 4.vyd. St. Louis: Mosby,. 1996.
  • PFEIFFER, J. Ergoterapie II. 1.vyd. Brno: IDVSZP, 1989.196 s..
  • PFEIFFER, J. Rehabilitace. 2.vyd. Praha: SNP, 1989. 280 s..
  • PRESBER , W. Ergotherapie. 2.vyd. Berlín, Ullstein Moshy, 1994. 396 s. ISBN 3-86126-520-6.
  • REJHOLEC, V. Revmatismus. 4. vyd. Praha: Avicenum, 1992.192 s. ISBN 80-201-0091-1.
  • ŠTILEC, M. Pohybově--relaxační programy pro starší občany. 1.vyd. Praha: Karolinum, 2005. 96 s. ISBN 80-246-0788-3.
  • TOPINKOVÁ. E. Geriatrie pro praxi, 1.vyd.Praha:Galen,2005.270s.ISBN 80 - 7262-365-6.
  • VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese.. Praha, 2012. ISBN 978-80-262-0225-7.
  • VÁVROVÁ, V. A KOL. Cystická fibróza. Praha:Grada,2005.520s. ISBN 80-247-0531-1.. ISBN 80-247-0531-1.
  • VELÉ, F. Kineziologie. 2.vyd. Praha: Triton, 2006. 375 s. ISBN 80-7254-837-9.
  • VOTAVA, J. Ucelená rehabilitace osob se zdravotním postižením. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2005 207 s. ISBN 80-246-0708-5.
  • WALSCH,D. Skupinové hry a činnosti pro seniory. 1.vyd. Praha:Portál, 2005.203 s. ISBN 80-7178-970-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr