Vyučující
|
-
Raudenský Martin, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Obrazová ilustrace a věda - historický přehled. 2. Aplikovaná kresba / vědecká ilustrace (dle osobních preferencí). 3. Aplikovaná kresba / vědecká ilustrace (dle osobních preferencí). 4. Obrazová ilustrace a dětská literatura - přehled nakladatelství, veletrhů, ocenění. 5. Aplikovaná kresba / ilustrace dětské knihy (dle osobních preferencí). 6. Výběr tématu a formátu prezentace semestrální práce. 7. Diskuse nad zvolenými tématy a formáty. 8. Obrazová ilustrace v online prostředí / aktuální vývojové trendy. 9. Obrazová ilustrace v komunitním prostředí - urban schetchers/ aktuální vývojové trendy. 10. Budoucnost ilustrace - predikce vývojových trendů. 11. Prezentace, rozbor a klasifikace pracovní činnosti studenta a jeho díla.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Výtvarné techniky VI / Kresba - ilustrace Završující dvousemestrální kurz Kresba - Ilustrace I, II dále rozvíjí a zastřešuje kompetence nabyté v předcházejících semestrech. Jeho koncepce vychází z aktuálních potřeb a tvůrčích preferencí mnoha studentů specializace Grafický design. Přirozeným způsobem reaguje na vizuální kódy prostředí, v němž se studenti přirozeně pohybují a s přehledem orientují (reálný svět, virtuální i smíšená realita). Na druhou stranu vychází vstříc těm studentům, kteří preferují i tradiční ilustraci spojenou s klasickými formáty publikačních výstupů (knižní a časopisecká ilustrace), Nedílnou součást praktické výuky představuje aplikace kresebných výstupů v DIY a nízkorozpočtových / nízkonákladových či naopak bibliofilských publikačních výstupech (dummies, zines, flip books, pop-up books). Kurz se dotýká (v souvislosti s osobním nastavením studentů a jejich názorovými preferencemi) rovněž specifických, až hraničních ilustračních a obecně kresebných formátů - například grafického designu obalového designu nebo deskových her; přesahu směrem k body artu či land artu; urban sketchingu;gifové animaci, interiérové kresbě v prostoru atp. Kresba je takto celostně vnímána jako specifický "filtr", jímž tvůrce reflektuje okolní svět (anebo si vytváří svůj svět vlastní, imaginární).
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
1. plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
|
Doporučená literatura
|
-
Babák, P. a kol. Proto. Quick brown fox juks over the lazy dog. UMPRUM, 2013.
-
Hale, Robert Beverly. Drawing Lessons from the Great Masters. Watson-Guptill Public, 1989.
-
M. Bohatcová a kol. Česká kniha v proměnách století. Praha, 1990.
-
PATRASOVÁ, Taťána (ed.); ŠVÁCHA, Rostislav (ed.). Dějiny umění v českých zemích 800-2000. Praha, 2017. ISBN 80-904-5348-1.
-
Sýkorová, Lenka. Konečně spolu. Česká nezávislá galerijní scéna 1990-2011. Ústí nad Labem, 2011.
-
SZUNYOGHY, András; FEHÉR, György. Anatomie pro výtvarníky - Člověk. Slovart, 2013.
-
Šindelář, D. Vědecká ilustrace v Čechách.. Obelisk, Praha, 1973.
-
www.czechillustrators.cz. www.zlatastuha.cz/cs.
|