Vyučující
|
-
Raudenský Martin, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úloha obrazové ilustrace v dějinách lidstva. 2. Portfolio review studentů. 3. Volná ilustrativní kresba, její rozbor. 4. Volná ilustrativní kresba, její rozbor. 5. Obrazová ilustrace a její místo v dějinách umění. 6. Výběr tématu a formátu prezentace semestrální práce. 7. Diskuse nad zvolenými tématy a formáty. 8.-9. Obrazová ilustrace a její místo v médiích. 10. Karikatura - historický přehled, výběr mezních příkladů. 11. Karikatura - automatické skici. 12.-13. Prezentace, rozbor a klasifikace pracovní činnosti studenta a jeho díla.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení
|
Výtvarné techniky V / Kresba - ilustrace Završující dvousemestrální kurz Kresba - Ilustrace I, II dále rozvíjí a zastřešuje kompetence nabyté v předcházejících semestrech. Jeho koncepce vychází z aktuálních potřeb a tvůrčích preferencí mnoha studentů specializace Grafický design. Přirozeným způsobem reaguje na vizuální kódy prostředí, v němž se studenti přirozeně pohybují a s přehledem orientují (reálný svět, virtuální i smíšená realita). Na druhou stranu vychází vstříc těm studentům, kteří preferují i tradiční ilustraci spojenou s klasickými formáty publikačních výstupů (knižní a časopisecká ilustrace), Nedílnou součást praktické výuky představuje aplikace kresebných výstupů v DIY a nízkorozpočtových / nízkonákladových či naopak bibliofilských publikačních výstupech (dummies, zines, flip books, pop-up books). Kurz se dotýká (v souvislosti s osobním nastavením studentů a jejich názorovými preferencemi) rovněž specifických, až hraničních ilustračních a obecně kresebných formátů - například grafického designu obalového designu nebo deskových her; přesahu směrem k body artu či land artu; urban sketchingu;gifové animaci, interiérové kresbě v prostoru atp. Kresba je takto celostně vnímána jako specifický "filtr", jímž tvůrce reflektuje okolní svět (anebo si vytváří svůj svět vlastní, imaginární).
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
1. plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
|
Doporučená literatura
|
-
Babák, P. a kol. Proto. Quick brown fox juks over the lazy dog. UMPRUM, 2013.
-
M. Bohatcová a kol. Česká kniha v proměnách století. Praha, 1990.
-
SÝKOROVÁ, Lenka (ed.). Postkonceptuální přesahy v české kresbě. FUD UJEP, 2015. ISBN 978-80-7414-956-6.
-
SZUNYOGHY, András; FEHÉR, György. Anatomie pro výtvarníky - Člověk. Slovart, 2013.
-
Šindelář, D. Vědecká ilustrace v Čechách.. Obelisk, Praha, 1973.
-
www.czechillustrators.cz. www.zlatastuha.cz/cs.
|