Vyučující
|
-
Semecká Lada, doc. MgA.
-
Slejšková Váradiová Markéta, MgA. ArtD.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní semestrální setkání, vymezení semestrálních úkolů. 2. Rozšířené portfolio materiálů, postupů a nástrojů používaných v současné praxi. 3. Prostorová etuda. 4. Ateliérová studie: vztah postavy a prostoru, její rozbor. 5. Ateliérová studie: vztah postavy a prostoru, její rozbor. 6. Ateliérová studie: vztah postavy a prostoru, její rozbor. 7. Materiálová etuda. 8. Ateliérová studie: figurální kompozice, její rozbor. 9. Ateliérová studie: architektonický model, její rozbor. 10. Ateliérová studie: architektonický model, její rozbor. 11. Prezentace, rozbor a klasifikace pracovní činnosti studenta a jeho díla.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení
|
Výtvarné techniky VI / Prostorová tvorba Povinná výuka Prostorové tvorby jako discipliny bytostně spjaté s uměleckou či designérskou praxí, respektuje klasickou skladbu vysokoškolské výuky výtvarných oborů. Koncepce tohoto kurzu nesleduje pouze respekt k řemeslu a tradici, ale odráží i aktuálně vnímané nebezpečí vyhasínání spoje mozek - ruka v úchopovém gestu - tradiční nástroj modelující objem a strukturu povrchu hmotného uměleckého díla. Toto pojetí představuje nosný základ, umožňující studentům setkat se s fyzickým prožitkem tvorby v reálném čase, v přirozeném měřítku a proporčním vztahu k prostoru, v němž se nachází. Od studentů se tedy nepožaduje primárně konceptuální, ale reálná fyzická aktivita a vnímání sochařského gesta vedoucího ke stimulaci tvůrčí inspirace, k osvojení proporcí, konstrukce, stavby modelu, k vyjádření charakteru materiálu, k osvojení si různých technik modelování, techniky pozorování, vnímání objektu, perspektivy i třídění informací.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Docházka
|
Doporučená literatura
|
-
Eco, U. Dějiny krásy. Argo, Praha, 2005.
-
Eco, U. Dějiny ošklivosti. Argo, 2015.
-
Gombrich, E. H. Příběh umění. Praha, 2006.
-
Gombrich, E. H. Umění a iluze. Argo, 2019.
-
JANOŠČÍK, Václav (ed.). Objekt. Kvalitář, s. r. o. Praha, 2015.
-
Lévi-Strauss, Claude. Mythologica II. Od medu k popelu. Argo, 2006.
-
Lévi-Strauss, Claude. Strukturální antropologie II.. Argo, 2007.
-
MOORE, HENRY. Plastiky a myšlenky kolem nich. Odeon, Praha, 1995.
-
SZUNYOGHY, András; FEHÉR, György. Anatomie pro výtvarníky - Člověk. Slovart, 2013.
|