Vyučující
|
-
Uchytil Adam, MgA.
-
Fanta Marek, MgA.
|
Obsah předmětu
|
Přehled látky obsažen v anotaci předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení
|
Ateliér Grafický design I se profiluje v širokém spektru grafických a vizuálních aktivit oboru grafického designu od plakátu, typografie, knižní tvorby a ilustrace, přes tvorbu webových stránek, animací až ke komplexnímu zpracování celkové image firem a akcí, a prolínání do oblastí s prací grafického designéra souvisejících, jako je role grafiky v architektuře a průmyslovém designu. Především je ale cílem vychovávání osobností grafiků-projektantů. Grafik-projektant je schopen vytvářet samotný projekt, zakázku a hledat roli grafického designu ve společnosti. Je schopen celý projekt kreativně připravit, nalézt samotného klienta nebo vytvořit společenskou poptávku, koordinovat realizaci a mnohdy i samotné finanční zdroje pro projekt. Absolventi nacházejí uplatnění ve vlastních samostatných tvůrčích studiích, jako kreativní pracovníci reklamních agentur nebo jako pedagogové středních uměleckých škol. U tohoto předmětu nelze přesně stanovit témata (osnovu) výuky po jednotlivých týdnech (blocích) výuky, protože se jedná o typ výuky specifický pro umělecké školy. Tento předmět je ateliérovou výukou, která je velmi flexibilní a snaží se postihnout individuální potřeby studentů, a to jak v oblasti teorie, tak v oblasti praktické realizace výsledného produktu-artefaktu. Znamená to, že v průběhu celého semestru jsou řešena jedinečná aktuální témata (teoretická, technologická) dle toho, jak se vyvíjí postupná realizace jednotlivých projektů v závislosti na konkrétních zadáních. Řešená témata tedy nelze předem striktně stanovit, jelikož krystalizují postupně v průběhu semestru.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
1. plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
|
Doporučená literatura
|
-
Armstrong, Helen. Graphic design Theory: readings from the field. New York: Princeton Architectural Press, 2009.
-
Georges, Jean. Písmo paměť lidstva. Slovart, 1994.
-
Hillner, Matthias. Virtual typography. Lausanne, Switzerland: AVA Publishing, 2009.
-
Hlavsa, Oldřich. Typographia 1-3. SNTL, 1986.
-
HOEKS, Henk; LENTJES, Ewan. The Triumph of Typography: Culture. Communication. New Media. London: Lannoo Publishers, 2015.
-
KÉKI, Béla. 5000 let písma. Mladá fronta, 1984.
-
KOČIČKA, P. Praktická typografie.. Brno, 2000. ISBN 80-7226-385-4.
-
Menhart, Oldřich. Nauka o písmu. SPN, 1954.
-
MUZIKA, F. (2005). Krásné písmo. Paseka..
-
Poynor, Rick. No more rules: graphic design and postmodernism. Mini ed. London: Laurence King, 2013.
|