Bakalářské studium usiluje o co největší záběr práce z užité grafiky, seznámení s grafickými technikami a technologiemi. Magisterské navazující studium se ještě více zaměřuje na specifické vlastnosti a dovednosti studenta. Při zadávání a řešení zadaných úkolů se berou ohledy na individuální předpoklady, dovednosti a zájmy studenta a to i s přihlédnutím k zvažovanému směřování v jeho další profesionální dráze. Na základě specifikace osobních přístupů a plánů posluchačů proběhne výuka zadáváním úkolů a jejich samostatným řešením a to formou individuálního rozboru a diskuse.
Po absolvování druhého semestru magisterského studia v ateliéru GD II. student dovede přemýšlet nad a uváženě písma na grafický materiál. Student umí vysvětlit, popsat a obhájit vlastní volbu, použitelnost a přínos zvoleného fontu písma pro svůj projekt. Umí rozlišit a vybrat akceptovatelný, jasný, čitelný a funkční font. Zná a umí používat základní principy práce v programech pro zlom (Indesign). Chápe nutnost tvorby zrcadla sazby, umí jej postavit a vytvořit funkční dokument na profesionální úrovni. Je schopen uvažovat nad řešením, nebo jen správným zadáním diplomní práce. Dovede si klást otázky ohledně možností maximálního využití známých technologií, dovede je rozvíjet a posunovat jejich využitelnost. Student je schopen průběžně zlepšovat své kompoziční dovednosti a umí je lépe začlenit do své grafické práce.
|
-
Armstrong, Helen. Graphic design Theory: readings from the field. New York: Princeton Architectural Press, 2009.
-
Bohatec, M. Konstruktivistická teorie knižní tvorby. Estetika, Praha, 1964.
-
František Štorm. Revolver revue.
-
Garr, Reynolds. Prezentace a zen. Zoner Press Brno, 2009.
-
Hillner, Matthias. Virtual typography. Lausanne, Switzerland: AVA Publishing, 2009.
-
Hoeks, Henk and Ewan Lentjes. The Triumph of Typography: Culture. Communication. New Media. London: Lannoo Publishers, 2015.
-
Klanten, Robert; Sven Ehmann and Adeline Mollard (eds.). Regular graphic design today. Berlin: Gestalten, 2009.
-
Kočička, Pavel; Blažek, Filip. Praktická typografie. Computer press, 2000.
-
Kolektiv autorů. Graphic design: Now in production. NY: Walker Art Center/Cooper-Hewitt National Design Museum, 2011.
-
Lupton, Ellen. Thinking with typ: a critical guide for designers, writers, editors, students. New York: Princeton Architectural Press, 2010.
-
Martens, Karel; Jaap van Triest & Robin Kinross (ed.). Printed matter = Drukwerk. London: Hyphen Press, 2010.
-
Metahaven (eds.). Uncorporate Identity. Lars Muller Publisher, Baden, 2010.
-
Muzika, František. Krásné písmo. Paseka, 2005.
-
PECINA, M. Knihy a typografie. Brno, 2011.
-
periodikum Eye. periodikum Eye.
-
periodikum Graphic. periodikum Graphic.
-
periodikum Slanted. periodikum Slanted.
-
Poynor, Rick. Design without boundaries: visual communication in transition. London: Booth-Clibborn, 1998.
-
Poynor, Rick. No more rules: graphic design and postmodernism. Mini ed. London: Laurence King, 2013.
-
Rock, Michael. Multiple signatures: on designers, authors, readers and users. New York: Rizzoli International Publications, 2013.
-
Rossman, Z. Písmo a fotografie v reklamě. Index, Olomouc, 1938.
|