Předmět: Oborový software I

» Seznam fakult » FUD » KUU
Název předmětu Oborový software I
Kód předmětu KUU/FU046
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Fanta Marek, MgA.
Obsah předmětu
1. Úvod do 2D software. 2. Bitmapová grafika úvod. 3. Bitmapová grafika - cvičení 1. 4. Bitmapová grafika - cvičení 2. 5. Bitmapová grafika - cvičení 3. 6. Bitmapová grafika - cvičení 4. 7. Bitmapová grafika - závěr. 8. Vektorová grafika úvod. 9. Vektorová grafika - cvičení 1. 10. Vektorová grafika - cvičení 2. 11. Vektorová grafika - cvičení 3. 12. Vektorová grafika - cvičení 4. 13. Vektorová grafika - závěr

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
Výstupy z učení
Kurz Oborový software I-VI je určen studentům KDE a KUU k osvojení práce se softwarem ve 3D a 2D. Studenti získají vědomosti potřebné nejen ke studiu na VŠ, ale také do následné praxe. Proto je předmět koncipován tak, aby co nejvíce odpovídal požadavkům ateliérové výuky s ohledem na požadavky pro profesní život studenta. Cílem kurzů je získání a osvojení si dovedností k ovládání vybraných programů a znalost možností aplikací dat z počítačového modelování v praxi. Předmět Oborový software I-VI je rozdělen do šesti semestrů a v nich následně na práci se 2D softwarem a 3D softwarem, přičemž jednotlivé kurzy na sebe programově navazují. Kurz Oborový software I je zaměřen na výuku 2D software. Ten pro studenty KDE a KUU není primární, nicméně nutný k vizuální prezentaci (plakáty, letáky, portfolio, atd.). Studenti se během výuky seznámí se základní problematikou 2D software, jeho základním rozdělením na vektorovou a bitmapovou grafiku. Hodiny jsou koncipovány jako praktická cvičení, kdy se studenti učí ovládat jednotlivé programy (např. Adobe nebo Affinity). Studenti se seznámí s nástroji, které jednotlivé programy nabízí, stejně tak s formáty, do kterých se výstupy ukládají.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházející z konkrétní anotace předmětu a směřující k naplnění profilu absolventa daného oboru.
Předpoklady
Úspěšné absolvování předcházejícího studia.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)

1. plnění úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
Doporučená literatura
  • Adobe Creative Team. Adobe Illustrator CS6: Oficiální výukový kurz. Computer Press, 2013.
  • ANTON, K. K.; CRUISE, J. Adobe InDesign CC. Computer Press, 2017.
  • Dewis, G. Photoshop - příklady z praxe. Zoner Press, 2015.
  • Kolektiv autorů. Digitální malířské techniky. Computer Press, 2012.
  • Král, M. Adobe Photoshop CS6. Grada, 2013.
  • Seimert, W. Affinity Designer. MITP Verlag, 2018.
  • SZIERBECK, J. Affinity Photo. Amac-Buch-Verlag, 2016.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr