Vyučující
|
-
Smetana Štěpán, BcA.
-
Mochal Marcel, MgA.
|
Obsah předmětu
|
Přehled látky je obsažen v anotaci předmětu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení
|
Design i umění jsou v našem ateliéru spojené nádoby a tato oborová rovnováha nabízí vzdělání postavené na širokém spektru semestrálních a krátkodobých úkolů. Student se dostává k reálným projektům, poznává potřeby oboru a učí se odpovídajícím způsobem komunikovat a prezentovat svoje řešení. Rozvoj klasických výtvarných technik a digitálního navrhování je standardem ateliérové výuky. Designér je pro nás univerzálním a současným tvůrcem, který cítí tvar, proporci, kompozici a chápe zadání, které dokáže vyřešit. Absolvent ateliéru je osobnost s pokorou a je schopen adaptace na potřeby zaměstnavatele nebo s odvahou vstoupí na trh s uměním nejen se specializací na sklo. Jsme ateliér, který nabízí optimální zázemí a zkušenosti pro studium skla a jeho podob ve formě produktu, artefaktu nebo instalace. U tohoto předmětu nelze přesně stanovit témata (osnovu) výuky po jednotlivých týdnech (blocích) výuky, protože se jedná o typ výuky specifický pro umělecké školy. Tento předmět je ateliérovou výukou, která je velmi flexibilní a snaží se postihnout individuální potřeby studentů, a to jak v oblasti teorie, tak v oblasti praktické realizace výsledného produktu-artefaktu. Znamená to, že v průběhu celého semestru jsou řešena jedinečná aktuální témata (teoretická, technologická) dle toho, jak se vyvíjí postupná realizace jednotlivých projektů v závislosti na konkrétních zadáních. Řešená témata tedy nelze předem striktně stanovit, jelikož krystalizují postupně v průběhu semestru.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházející z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
1. plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
|
Doporučená literatura
|
-
Časopisy. New Glass, Sklář a keramik.
-
Drazin, A. Anthropology and Design. Routledge, 2017.
-
Hubatová-Vacková, L.; Pachmanová, M.; Pečínková, P. (eds.). Věci a slova. Umělecký průmysl, užité umění a design v české teorii a kritice 1870-1970. UMPRUM, Praha, 2014.
-
Hubatová-Vacková, L.; Zapletal, T. (eds.). Věda, průmysl a umění. UMPRUM, Praha, 2016.
-
Knobloch, I.; Vondráček, R. (eds.). Design v českých zemích 1900-2000. Academia, 2016.
-
Nováková, P. Příběhy věcí - 100 artefaktů za posledních sto let. Labyrint, 2017.
-
Petrová, S. České sklo. UMPRUM, 2018.
-
Rawsthorn, Alice. Zdravím, světe: jak design vstupuje do života. Kniha Zlín, 2014. ISBN 978-80-7473-2263.
-
Ricke, Helmut (ed.). Czech Glass 1945 - 1980 / Design in an Age of Adversity, ARNOLDSCHE Art Publishers. Stuttgart, 2005.
-
Sudjic, Deyan. B. jako Bauhaus. Kniha Zlín, 2016.
-
Štěch, Adam. LLEV Showcase. Vizuální deník design studia LLEV. FUD UJEP, Ústí nad Labem, 2019.
|