Vyučující
|
-
Löbl Jan, MgA. Ph.D.
-
Coufalová Hana, MgA.
|
Obsah předmětu
|
Přehled látky je obsažen v anotaci předmětu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení
|
Fashion design je v současnosti jedním z nejvlivnějších forem designu. V komplexní formě zahrnuje celou řadu dílčích součástí - materiál, střih, forma, oděv, styl. Nápad, konzultace, realizace, výstup, jsou čtyři základní ateliérové pilíře. Nosnou strukturou a metodikou výuky je intenzivní práce každého studenta na vlastním projektu, který dává do kontextu designového, uměleckého, stylového a řemeslného. Ateliér je koncipován tak, aby student v průběhu studia intenzivně pracoval na formování vlastního stylu v rovině individuálního designu. V rámci studia je rozvíjena designová a stylová gramotnost, mezinárodní kontext, spolupráce. Téma ateliéru není pouze oděv, ale je o celkovém fashion konceptu, kterým jsme schopni reflektovat současné problematiky společnosti. Tradicí v tomto ateliéru je vazba na textilní design a řemeslné zpracování celé škály materiálů. Průsečíkem je propojení textilní a oděvní části v jeden celek, jeden projekt. Fashion design je promyšlenou esencí vztahů mezi myšlenkou, společností, člověkem. U tohoto předmětu nelze přesně stanovit témata (osnovu) výuky po jednotlivých týdnech (blocích) výuky, protože se jedná o typ výuky specifický pro umělecké školy. Tento předmět je ateliérovou výukou, která je velmi flexibilní a snaží se postihnout individuální potřeby studentů, a to jak v oblasti teorie, tak v oblasti praktické realizace výsledného produktu-artefaktu. Znamená to, že v průběhu celého semestru jsou řešena jedinečná aktuální témata (teoretická, technologická) dle toho, jak se vyvíjí postupná realizace jednotlivých projektů v závislosti na konkrétních zadáních. Řešená témata tedy nelze předem striktně stanovit, jelikož krystalizují postupně v průběhu semestru.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházející z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
1. plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
|
Doporučená literatura
|
-
Barnard, M. Fashion Theory. Routledge, 2018.
-
Baudrillard, J. The Consumer Society. Myths and Structures, SAGE, 1998.
-
Baudrillard, J. The Mirror of Production. Telos Praha, 1975.
-
Coffin, Ch.; Young, J. Making Places for People. 12 Questions Every Designer Should Ask. Routledge, 2017.
-
Hanulík, V.; Lenderová, M.; Tinková, D. (eds.). Dějiny těla. Prameny, koncepty, historiografie.. Pavel Mervart, 2014.
-
Itten, Johanes. The Art of Color, The Subjective Experience and Objective Rationale of Color, Wiley 1997. Wiley, 1997.
-
Jarošová, H. Filozofie těla - klíč k hlubšímu chápání vztahu těla a šatu. UMPRUM, Praha, 2017.
-
Kybalová, L.; Jarošová, H. Dějiny odívání - Současná česká móda. Allcore, Praha, 2002.
-
Lipovetsky, G. Éra prázdnoty. Prostor, 2008.
-
Lipovetsky, G. Říše pomíjivosti. Prostor, Praha, 2010.
-
SCOTT, Tim. Play and Participation in Contemporary Art Practices. Routledge, 2015.
|