Tento kurz je založen na jednoznačně individuálním přístupu a vychází z potřeb jednotlivých studentů dle jejich zaměření na konkrétní téma diplomové práce v daném oboru. Student v průběhu dvou semestrů intenzivně konzultuje praktickou část diplomové práce i její písemnou obhajobu a od úvodních seminářů, kdy jsou stanoveny základní zásady pro vypracování diplomové práce, postupně realizuje své téma až do výsledné fáze, která je prezentována v rámci státních závěrečných zkoušek. Kromě konzultací vlastní realizace s písemné obhajoby diplomové práce je studentovi doporučována odborná literatura, vztahující se k tématu diplomové práce, a rovněž mu jsou doporučovány osobnosti teoretiků, kurátorů či designerů, návrhářů a umělců, kteří by mohli poskytnout další podnětné konzultace, studijní materiál a informace k tématu. V přípravě k diplomové práci je student schopen definovat základní teze a rozvinout následnou anotaci. Na základě ideové analýzy dokáže stanovit priority uměleckého projektu a určit požadavky na realizaci. V návrzích umí definovat základní podmínky uměleckého díla a stanoví výtvarnou formu jeho zpracování. Pomocí odborné přípravy je schopen rozboru teoretických textů doporučené literatury, která s tématem souvisí, nebo téma rozvinout i ve vztahu k jiným, mimouměleckým oborům. Dovede navrhnout adekvátní technické řešení projektu a optimální a nejjednodušší způsob realizace. Je schopen efektivně vyhodnotit experimentální fázi projektu na základě testů možností různých způsobů praktické realizace díla. V případě potřeby je schopen konzultovat a realizovat technická řešení s odborníky z praxe či dalších institucí.
V první fázi, vedoucí k realizaci diplomové práce, je student schopen připravit a zpracovat koncept svého projektu v několika variantách. Student umí předložit skici, materiálové zkoušky, modely (makety) ve zmenšeném měřítku a je schopen odborné diskuse s pedagogy. Zároveň umí vysvětlit teoretické zázemí svého projektu (historie, filosofie, sociologické vazby, sběr obrazového materiálu, odborná literatura). Je schopen předložit jasnou výtvarnou a materiálovou vizi a konzultovat ji. Student umí zpracovat podněty a připomínky a dovede se samostatně rozhodnout pro nejvhodnější řešení. Umí si samostatně sestavit plán a chronologicky připravit jednotlivé úkony při realizaci. Umí využít své kombinační schopnosti v plné míře.
|