Předmět: Studio and Workshops I

» Seznam fakult » FUD » KFO
Název předmětu Studio and Workshops I
Kód předmětu KFO/828
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Četnost výuky každý akademický rok
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Krupa Martin, MgA. et MgA.
  • Hájková Barbora, MgA. DiS.
  • Kolečková Zdena, prof. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Přehled látky je obsažen v anotaci předmětu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
Výstupy z učení
Tento ateliér se zaměřuje na umělecké projekty založené převážně na konceptuálním uchopení fotografie, kterou vnímá jako složitou, v současné době výrazně se proměňující, stěží uchopitelnou a nejednoznačně definovatelnou entitu, založenou na principech vizuální komunikace, která může obsahovat například i prvky grafického designu nebo dynamických médií. Zároveň se však studenti mohou vyjadřovat i prostřednictvím tradičních výrazových forem. Individuální i skupinové konzultace, na nichž je výuka založena, vycházejí ze vzájemně obohacujícího dialogu mezi vyučujícími a studenty i z kontaktu s příbuzně orientovanými ateliéry kateder elektronického obrazu, fotografie a vizuální komunikace. Student/ka prochází systematickým odborným školením, které jej/ji připraví na profesní dráhu samostatného výtvarného umělce, ale i podněcujícím prostředím komunity studentů pocházejících z různých kulturních (i jazykových) prostředí. Koncepce studia klade důraz na posluchačovu/posluchaččinu připravenost k programované (konceptuální) výtvarné činnosti opírající se nejenom o profesní dovednosti a znalosti celého širokého spektra výtvarných prostředků i nástrojů souvisejících oborů, ale také o bytostnou potřebu stavět svou práci na základu předchozího teoretického studia a kritické analýzy. U tohoto předmětu nelze přesně stanovit témata (osnovu) výuky po jednotlivých týdnech (blocích) výuky, protože se jedná o typ výuky specifický pro umělecké školy. Tento předmět je ateliérovou výukou, která je velmi flexibilní a snaží se postihnout individuální potřeby studentů, a to jak v oblasti teorie, tak v oblasti praktické realizace výsledného produktu-artefaktu. Znamená to, že v průběhu celého semestru jsou řešena jedinečná aktuální témata (teoretická, technologická) dle toho, jak se vyvíjí postupná realizace jednotlivých projektů v závislosti na konkrétních zadáních. Řešená témata tedy nelze předem striktně stanovit, jelikož krystalizují postupně v průběhu semestru.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
Předpoklady
Úspěšné absolvování předcházejícího studia

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)

1. Plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. Aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
Doporučená literatura
  • Barthes, Roland. "The Death of the Author" in. Image, Music, Text. Fontana Press, 1977.
  • Bishop, Claire. Installation art: a critical history. 2005. ISBN 978-1854375186.
  • Bolton, R. (ed.). Contest of Meaning. Critical History of Photography. MIT Press, 1989.
  • Bourriaud, N. Altermodern. Tate, London, 2009.
  • Bourriaud, N. Postproduction. Lukas and Sternberg, 2007.
  • Bourriaud, Nicolas. Relational Aesthetic. Paris: Les Presse Du Reel, 1998. ISBN 2840660601.
  • Bradley, W.; Esche, Ch. (eds.). Art and Social Change. Tate Publishing, London, 2007.
  • Cage, J. Color and Meaning. Berkeley, 2000.
  • Campany, David. Art and Photography. Phaidon Press, 2003.
  • Crary, J. Suspensions of Perception (Attention, Spectacle, and Modern Culture). MIT Press, 2001.
  • Danto, A. C. After the end of art: contemporary art and the pale of history. Afterall Books, London, 2014.
  • e-flux. The Internet Does Not Exist. Berlín: Sternberg Press, 2015.
  • e-flux. What is Contemporary Art?. Sternberg Press, Belín, 2010.
  • Green, R. Internet Art. Thames and Hudson, 2004.
  • HESS, R. Essential Blender. Amsterdam, Blender Foundation, 2008.
  • Holly, A., Moxey, K. (edit.). Art Historz, Aesthetics, Visual Studies. Sterling & Francine Art Institute, 2002.
  • Jenkins, H. Textual poachers: Television Fans and Participatory Culture (Studies in Culture and Communication). Routledge, 1992.
  • Laruelle, F. The Concept of Non Photography. Urbanomic x Sequence Press, 2015.
  • Manovich, L. The Language of New Media. The MIT Press, 2001.
  • Paul, Ch. Digital Art. Thame& Hudson, London, 2003.
  • Rosenblum, Naomi. A World History of Photography. Abaville Press, New York, 1989.
  • Thompson, N. Seeing Power. Art and Activism in the 21 st Century. Melville House, 2014.
  • Tierney, T. Abstract Space: Beneath the Media Surface. Tailor and Francis, 2007.
  • Wallis, Brian; Tucker, Marcia. Art After Modernism, Rethinking Representation. David R. Godine Publisher, 1995.
  • Zuidervaart, Lambert. Art in Public, Politics, Economics and Democrati Culture. Cambridge University Press, 2011.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr